۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

شما با تفنگ ما با فوتوشاب

خامنه‌ای یزیده / خشم ما رو ندیده
خامنه‌ای یزیده /  به آخرش رسیده
خامنه ای روانیه / دشمن هر ایرانیه

ابوالفضل علمدار / خامنه ای رو بردار
ما اهل کوفه نیستیم / پشت یزید بایستیم

خامنه ای بدونه / بزودی سرنگونه

Posted via email from کبک آگاه است

فیلمی بسیار زیبا در حمایت از مجید توکلی تقدیم به جنبش سبز


فیلمی بسیار زیبا در حمایت از مجید توکلی تقدیم به جنبش سبز

from Donbaleh.com by nomadesabz
...دستگاه ظاهری می‌تواند دانشجویان غریب را به جرم ابراز عقیده از خوابگاه محروم کند و معیشت آنان را در تنگنا قرار دهد و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با حمایت‌‌های خود از آنان پشتیبانی کنند. تاثیر اقدام کدامیک از آنها بیشتر است؟ به راستی کدامیک از آنها قدرتمندتر است؟ بلکه اساسا تقابلی میان این دو وجود ندارد؛ یکی هست و دیگری نیست...

ما همه مجید هستیم we are all MAJIDs  

FLVMP43GP


Posted via email from کبک آگاه است

همه مــــــا مجید هستیــــــم

حرکت تحسین برانگیز مردان، با پوششی زنانه  در حمایت از مجیدتوکلی و همه’ زنان و دختران ایرانی

بنده به وجود چنین هموطنانی افتخار کرده و حمایت کامل خود را از حرکت شکل گرفته، اعلام می نمایم.

در زیر می توانید تعدادی از عکسها را در این ارتباط مشاهده فرمائید:
 
 

Posted via email from کبک آگاه است

دانشگاه اهواز 16آذر


Posted via email from کبک آگاه است

تكذیب دروغ صداوسیما درباره تعطیلی حوزه درفردا

در حالی كه صداوسیما و رسانه های همسو برای فضاسازی در پی نشان دادن صحنه موهن جسارت به تمثال امام عصر امروز مدعی تعطیلی دروس فردای حوزه علمیه قم شده اند، مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه كشور با تكذیب این خبر گفت: دروس حوزه علمیه شنبه تنها در ساعات برگزاری تجمع برگزار نمی شود. حجت الاسلام طیب حسینی، مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه كشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دروس حوزه های علمیه روز شنبه تعطیل اعلام نشده است.

Posted via email from کبک آگاه است

دیگر نگوییم ارتش جمهوری اسلامی بگوییم ارتش ملی ایران

امروز در خبرها داشتیم که ارتش ایران بیانیه ای را علیه سپاه و حکومت کودتا بیرون داده و  بحثی صورت گرفت مبنی بر صحت و عدم صحت این مطلب و عده ای موافق این خبر وعده ای دیگر مخالف این مطلب بودند..... جدای از این بحث ها اگر همچین بیانه ای صحت داشته باشد - که توسط عمو محسن! تایید شد- از این به بعد به جای گفتن ارتش جمهوری اسلامی از لقب ارتش ملی ایران یاد کنیم... بیاییم به جای ارتش جمهوری اسلامی ، بگوییم ارتش ملی ایران...... ارتش ملی ایران پناه ملت است و ملت هم پناه ارتش ملی ، ملت ایران با آغوش باز ارتش ملی ایران را می پذیرد

Posted via email from کبک آگاه است

اعتصاب غذا در دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان از شب گذشته دست به اعتصاب غذا زدند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان از پنج شنبه شب و در اعتراض به حوادث اخیر، بازداشت های گسترده دانشجویان و در راستای حمایت از جنبش سبز دست به اعتصاب غذا زدند. این اعتصاب غذای خودجوش بدون هیچ اعلام قبلی از سوی دانشجویان این دانشگاه آغاز شده و تاکنون بیش از 200 نفر از دانشجویان در این اعتصاب شرکت کرده اند. دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در روز 16 آذر نیز علیرغم تهدید خانواده های دانشجویان از سوی مسئولین دانشگاه، تجمع باشکوهی را برگزار کردند. دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در تجمع روز دانشجو خود شعارهایی همچون "ای دولت فاشیستی تو دولت ما نیستی"، " مرگ بر دیکتاتور"، "دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد"، "ایران شده بازداشتگاه اوین شده دانشگاه" و ....سر داده بودند.

Posted via email from کبک آگاه است

بازهم دزدی‌های علمی مقام‌های دولتی ایران

بی بی سی: بار دیگر چند مقام ارشد در دولت ایران به انتشار تحقیقات دیگران به نام خود متهم شده اند

نشریه علمی نیچر (Nature) در گزارشی نوشته است که بررسی ها حاکی از موارد بیشتری از کپی برداری شماری از وزیران و مقامات ارشد دولت ایران از تحقیقات علمی دیگران و انتشار این مطالب به نام خود در مجله های علمی است.

این نشریه با یادآوری موارد قبلی سرقت علمی توسط مقامات ارشد دولتی ایران، از جمله مقالاتی که با مشارکت حمید بهبهانی، وزیر راه، و کامران دانشجو، وزیر علوم در کابینه محمود احمدی نژاد، می نویسد که آن موارد به طورگسترده در رسانه ها و وبلاگ های ایرانی انعکاس یافت و پژوهشگران در داخل و خارج این کشور خواستار رسیدگی به این موضوع و همچنین نظارت اخلاقی بیشتر بر نحوه انجام تحقیقات علمی شدند.

نیچر می نویسد که در مورد تخلف علمی آقای دانشجو، که در مقام معاون وزارت کشور نقشی اساسی را در پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات مناقشه برانگیز اخیر داشته، مجلس ایران تحقیقاتی را درباره چهار مقاله نوشته وی و همکارانش انجام داد اما عملا او را از اتهام سرقت علمی تبرئه کرد.

در عین حال، اتهام سرقت علمی توسط حمید بهبهانی، که استاد ناظر محمود احمدی نژاد در تهیه تز دکترای او در دانشگاه علم و صنعت هم بوده، مورد بررسی قرار نگرفته است و آقای بهبهانی این اتهام را به “حملات رسانه‌ای” نسبت داده و آن را محکوم کرده است.

از جمله موارد جدید سرقت علمی که نیچر به آنها پرداخته، مقاله ای با موضوع مقاومت اسفالت به قلم حمید بهبهانی و حسن زیاری، معاون وزیر راه و ترابری است که اخیرا به دستور کامران دانشجو به سمت رئیس دانشگاه پیام نور در تهران منصوب شده است.

به نوشته نیچر، همکار دیگر آقای بهبهانی در تهیه این مقاله، که بخش های عمده ای از آن از مقاله چاپ سال ۲۰۰۵ گروهی از پژوهشگران پاکستانی برداشته شده، محمد خبیری نام دارد که دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه علم و صنعت بوده است.

نیچر می نویسد همچنین، دو مقاله دیگر چاپ ۲۰۰۸ مربوط به تقویت اسفالت جاده ای به قلم حمید بهبههانی، زیاری و یک دانشجوی دیگر دوره دکترا به نام شمس نوبخت، حاوی بخش هایی از مقالات سایر پژوهشگران بوده که پیشتر چاپ شده است.

علاوه بر آقایان بهبهانی، دانشجو و حسن زیاری، گزارش نشریه نیچر محمد علی کی نژاد، یکی از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی و استاد دانشگاه صنعتی سهند تبریز را نیز متهم می کند که در مقاله ای که با همکاری فرد دیگری نوشته به طور کامل مطالبی را نسخه برداری کرده که در مقاله ای حاوی الگوی آلودگی محیط زیست درمجارستان آمده که در سال ۲۰۰۱ به یک نشست علمی ارائه شد.

نیچر می نویسد اگرچه آقای کی نژاد و همکارش در مقاله خود الگوی ارائه شده در مقاله مربوط به مجارستان را به عنوان ماخذ ذکر می کنند، اما مدعی می شوند که این الگو را با آمار گردآوری شده در مورد آلودگی مجتمع پتروشیمی شهر تبریز در سال ۲۰۰۷ سنجیده اند در حالیکه به گفته الیسون تاملین، یکی از کارشناسان الگوسازی محیط زیست در دانشگاه لیدز بریتانیا و از تهیه کنندگان مقاله مربوط به مجارستان، مقاله این دو نویسنده ایرانی حاوی نتیجه جدیدی نیست و “قطعا نسخه برداری” از مقاله اصلی است.

یک سرقت علمی دیگر

 
در عین حال، اسماعیل فاتحی فر، استاد محیط زیست در دانشگاه سهند، مسئولیت این سرقت علمی را متوجه یکی دیگر از اعضای گروه تحقیق کرده و گفته است که سایر نویسندگان مقاله بر این باور بودند که آمار ارائه شده توسط این فرد اصیل بوده است و افزوده که در نظر است از ادامه تحصیل این شخص در مقطع دکترا جلوگیری شود.

به نوشته نیچر، در مورد مقاله ای که علی رضا علی احمدی، وزیر سابق آموزش و پرورش در کابینه محمود احمدی نژاد، با همکاری فرد دیگری در سال ۲۰۰۶ منتشر کرده نیز تردیدهایی وجود دارد و به نظر می رسد که بخش هایی از این مقاله از سه مقاله علمی دیگر برداشت شده و به گفته میکا اویالا، از دانشگاه تامپره در فنلاند و مولف یکی از این مقالات، این موضوع نمی توانسته اتفا

قی باشد.

همزمان، آکادمی ملی علوم آمریکا هم اعلام کرده است یک فصل کامل از یکی از مجموعه مقالات چاپ این مرکز را که حسن ظهور، دبیرآکادمی علوم جمهوری اسلامی تحت “عنوان تاثیر اخلاقی پیشبرد علوم” را نوشته بوده، حذف کرده است.

دلیل این اقدام کپی برداری آقای ظهور از یکی از مقالات دوگلاس الچین، استاد دانشگاه مینیاپولیس، بوده هر چند آقای ظهور گفته است که تنها مسئول تهیه پیش نویس مقاله خود بوده و بقیه آن را اعضای دفترش تکمیل کرده اند و در نظر دارد رسما از آقای الچین عذرخواهی کند.

نشریه نیچر، علاوه بر انتشار گزارش موارد جدید سرقت علمی، در سرمقاله ای جداگانه به بررسی عوامل محتمل در شیوع این پدیده در میان مقامات دولت ایران پرداخته است.

در این سرمقاله آمده است که اگرچه عوامل شیوع چنین عادتی را نمی توان به طور قطعی مشخص کرد، اما می توان احتمالاتی را در نظر گرفت از جمله اینکه ممکن است از مقامات دولتی انتظار رود دارای مدارج علمی ممتاز باشند و در نتیجه، افراد که از این لحاظ ضعیف تر هستند به سرقت علمی و حتی، مانند یکی از وزیران سابق کابینه، جعل مدارک علمی روی می آورند.

عامل دیگر، به نوشته نیچر، ممکن است ملاحظات سیاسی به جای شایسته سالاری در انتصابات و ترفیعات در مراکز دانشگاهی و پژوهشی باشد به خصوص اینکه پس از پاکسازی دانشگاه ها در پی انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ در ایران، بسیاری از پژوهشگران و استادان برجسته به دلیل نگرانی از گرایش های غربی آنان، پاکسازی شدند و به خارج رفتند.

این نشریه می نویسد که اگرچه در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، اقداماتی برای بازسازی علمی موسسات آموزش عالی در ایران به جریان افتاد، اما از زمان آغاز زمامداری محمود احمدی نژاد در سال ۲۰۰۵، شرایط به وخامت بیشتری گراییده و به خصوص در پی اعتراضات پس از انتخابات اخیر و فعالیت سیاسی در دانشگاه ها، مراکز علمی هدف دولت قرار گرفته اند.

از جمله تحولات اخیر در ایران اعلام تصمیم دولت به اسلامی کردن مواد درسی و استادان دانشگاه است که بسیاری از ناظران آن را حرف رمز تلاشی گسترده تر برای سرکوب بیشتر مراکز علمی دانسته اند.

در پایان این سرمقاله آمده است که کجروی معدودی از افراد در ایران نباید حیثیت و اعتبار اکثر محققان ایرانی در داخل و خارج از آن کشور را خدشه دار کند بلکه لازم است محققان ایرانی از حمایت همکاران خود در سراسر جهان بیش از پیش برخوردار شوند.

 

Posted via email from کبک آگاه است

***هنوزم عشق میهن در سرت هست؟***

با تشکر از سهراب جان!
From: sohrab a*** <ara****@googlemail.com>

هنوزم عشق میهن در سرت هست؟


شعر جانسوز و زیبای هیلا صدیقی، در عین حال که شرح خلاصه ای از اوضاع کنونی کشورمان می باشد، زنگ خطری است برای همه وجدانهای آگاه و بیدار. نسل جوان ما، فرزندان عزیزمان و امیدان آینده این میهن، در حال سوختن و پرپرشدن هستند، شعله های ظلم و استبداد بر جان این پروانه های معصوم افتاده و بال و پرشان را می سوزاند. باید همه ایران بپاخیزیم و فرزندانمان را از آتش نجات دهیم.
هیلا صدیقی یکی از میلیونها دختران و زنان این کشورند که افتخار ایرانیان هستند، زنانی که در صف اول مبارزه با دیو استبداد ایستاده اند و به واژه «زن بودن» قداست داده اند و از «پوشش زنانه» پرچم فخر و مباهات برای آزادیخواهان، و سمبل کینه و نفرت برای سرکوبگران ساخته اند. بدون شک شعر بسیار حماسی هیلا صدیقی در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد و همه نسلهای آینده آنرا خواهند خواند و خواهند گریست.


هنوزم عشق میهن در سرت هست؟

هوا بارانی است و فصل پاییز / گلوی آسمان از بغض لبریز
به سجده آمده ابری كه انگار / شده از داغ تابستانه سرریز
هوای مدرسه ، بوی الفبا / صدای زنگ اول محكم وتیز
جزای خنده های بی مجوز / و شادیها و تفریحات نا چیز
برای نوجوانی های ما بود / فرود خشم و تهمت های یكریز
رسیده اول مهر و درونم / پُر است ازلحظه های خاطرانگیز
كلاس درس خالی مانده از تو / من و گلهای پژمرده سر میز

هوا پاییزی و بارانی ام من / درون خشم خود زندانی ام من
چه فردای خوشی راخواب دیدیم !/ تمام نقشه ها بر آب دیدیم !
چه دورانی چه رویای عبوری !/ چه جستن ها به دنبال ظهوری !
من و تو نسل بی پرواز بودیم / اسیر پنجه های باز بودیم
همان بازی كه با تیغ سرانگشت / به پیش چشمهای من ترا كشت

تمام آرزوها را فنا کرد / دو دست دوستی امان را جدا کرد
تو جام شوكران را سر كشیدی / به ناگه از كنارم پر كشیدی
به دانه دانه اشك مادرانه / به آن اندیشه های جاودانه
به قطره قطره خون عشق سوگند / به سوز سینه های مانده در بند
دلم صد پاره شد بر خاك افتاد / به قلبم از غمت صد چاك افتاد

بگو، بگو آنجا كه رفتی شاد هستی ؟‌ / در آن سوی حیات آزاد هستی ؟
هوای نوجوانی خاطرت هست ؟‌ / هنوزم عشق میهن در سرت هست ؟
بگو آنجا كه رفتی هرزه ای نیست؟ / تبر، تقدیر سرو و سبزه ای نیست ؟‌
كسی دزد شعورت نیست آنجا ؟‌ / تجاوز به غرورت نیست آنجا ؟
خبر از گورهای بی نشان هست ؟‌ / صدای ضجه های مادران هست ؟‌

بخوان همدرد من، همنسل و همراه / بخوان شعر مرا با حسرت و آه
دوباره اول مهر است و پاییز / گلوی آسمان از بغض لبریز
من و میزی كه خالی مانده از تو / و گلهایی كه پژمرده سر میز

Posted via email from کبک آگاه است

برنامه حامیان مادران عزدار ایران در لندن

حامیان "مادران عزدار ایران" در لندن،ضمن ابراز همدردی با مادرانی که فرزندان خود را ازدست داده و یا چشم انتظار آنها در زندانها هستند جهت همبستگی و هم صدائی با مادران عزادار در ایران که هر هفته روزهای شنبه در پارکها تجمع کرده و شمع روشن می کنند و به تکرارخواسته های برحق شان
( آزادی فرزندانشان از زندانها و همچنین دستگیری و مجازات قاتلین و مسببین جنایات اخیر) می پردازند.

جمعی از زنان ، در شهر لندن نیز اول شنبه هر ماه ساعت دو تا سه بعد از ظهر روبروی پارلمان شهر لندن، با لباس سیاه و شمع به دست، جمع شده و همبستگی خود را اعلام میکنند.

با حضور خود حمایت خود را از مادران عزیزانمان در ایران نشان دهیم.


جمعی از زنان ایرانی شهر لندن /انگلستان

Date : Sat 12-Dec-09
Time: 14:00-15:00
Location: Parliament Square, Opposite the Westminster Parliament
Nearest Tube: Westminster(Jubilee/District and Circle Line)

نکته : این گروه در تدارک و اجرای این برنامه مسئولیتی نداشته و فقط مسئول اطلاع رسانی آن میباشد ، در هر صورت این گروه نیز حمایت کامل خود را از عزیزان داغدارمان در ایران اعلام میدارد و در آن راستا از این حرکت حمایت کرده و در صورت نیاز از هرگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

از شما عزیزان نیز تقاضامندیم با حضور خود حمایت خود را نشان دهید

 
 

Posted via email from کبک آگاه است

عمو محسن تایید کرد: پیوستن ارتش و دوستان! به بدنه جنبش سبز


Posted via email from کبک آگاه است

خمينى: ارتش و سپاه بايد بگويند جانم فداى مردم اگر بگويد جانم فداى رهبر كه اين مى شود همان زمان شاه.

 خمينى: ارتش و سپاه بايد بگويند جانم فداى مردم اگر بگويد جانم فداى رهبر كه اين مى شود همان زمان شاه. پس مردم براى چى انقل 

 خمينى ، صحيفه نور، جلد سوم پاراگراف 132 سپاه بايد پشت مردم باشد. اصل مردمند. ارتش هم بايد پشت مردم باشد. ارتش وسپاه بايد بگويند: جانم فداى مردم. اگر بگويد جانم فداى رهبر انحراف است. اصل مردمند. رهبر هم جانش فداى مردم است. ما همه براى مردميم. سپاه بايد از حقوق مردم دفاع كند. پشتيبان مردم باشد.اگر بگويد جانم فداى رهبر كه اين مى شود همان زمان شاه. پس مردم براى چى انقلاب كردند؟
 
برای برادران و خواهران بسیجی ولايت مدار بفرستید تا بدانند این ره که تو می روی به ترکستان است ...

Posted via email from کبک آگاه است

شاهکاری دیگر از مافیای سپاه: به قتل رسیدن دکتر سلیمانی پور مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین بهمراه همسرش


ICTna.ir - دکتر مجید سلیمانی پور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه اعتماد مبین، خریدار و مالک بلوک مدیریتی سهام شرکت مخابرات ایران روز گذشته درگذشت.

براساس اخبار رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) صبح روز ۵شنبه ۱۹ آذرماه جسد بی جان همسر دکتر سلیمانی پور که ظاهرا بر اثر گازگرفتگی فوت کرده بود در منزل شخصی ایشان پیدا شد و پس از انتقال دکتر سلیمانی پور به بیمارستان ایشان نیز جان خود را از دست دادند.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ایستنا جسد ایشان و همسرشان جهت تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است.

دکتر مجید سلیمانی پور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه اعتماد مبین بعنوان خریدار و مالک بلوک ۵۰درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران و یکی از نامزدهای اصلی عضویت در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران بود
.



رادیو فردا هم تایید کرد

--
کبک آگاه است
بلاگهای ویژه پوستـــــر
http://photoblog.com/kabk22/
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

بيانيه‌ی مهم گروهی از فرماندهان و پرسنل ارتش

خبرنامه‌ی گویا / ۲۰ آذر  ۱۳۸۸

بيانيه‌ی مهم گروهی از فرماندهان و پرسنل ارتش:

اگر از راه تجاوز و تعدی به مردم بازنگردند، با واکنش جان‌برکفان ارتش مواجه خواهندشد!

ویژه خبرنامه گویا - گروهی از فرماندهان و پرسنل نيروی هوايی و نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی بيانيه‌ی مهمی انتشار دادند. در اين بيانيه آمده‌است: "در روزگاری که هم‌دوش برادران سپاهی جان خود را فدای اين ملت می‌کرديم هرگز گمان نمی‌برديم که ممکن است روزی گروهی از سپاهی‌ها، بر خلاف خواست بخش اعظم پرسنل صادق و ايثارگر سپاه، قدرت سلاح خود را در مقابل اين ملت به کارگيرند." اين گروه از ارتشيان نوشته‌اند: "به آن دسته از تحميل‌شدگان به سپاه که دست تجاوز و تعدی به جان و مال و آبرو و ناموس ملت ايران دراز کرده‌اند و بيش از همه به خون شهدای نيروهای مسلح کشور اعم از سپاهی و ارتشی خيانت کرده‌اند، شديدا اخطار می‌کنيم که اگر از راه رفته بازنگردند، خود را با واکنش جان برکفان ارتش مواجه خواهند ديد." بيانيه را بخوانيد:

به نام يزدان پاک

"ارتش پناه ملت"

درسال های دفاع مقدس که دوشادوش برادران سپاه، از اين آب وخاک دفاع می کرديم، درواقع مشغول دفاع ازشرف وآبرو و حيثيت وجان و مال ملت ايران بوديم. ارزش کشورهم به دليل ارزش ملت ايران است. سلاح ارتشی وسپاهی بايد در راه خدمت به اين ملت به کارگرفته شده وجان آنان هم در راه مردم ايران فدا شود. در روزگاری که همدوش برادران سپاهی جان خود را فدای اين ملت می کرديم هرگزگمان نمی برديم که ممکن است روزی گروهی ازسپاهی ها، بر خلاف خواست بخش اعظم پرسنل صادق و ايثارگرسپاه، قدرت سلاح خود را در مقابل اين ملت به کارگيرند.

ارتش خود را پناه ملت می داند و هيچ گاه به خواست سياستمداران برای سرکوب مردم تن در نداده است. به عهد خود برای عدم دخالت درسياست وفادار است اما نمی تواند در مقابل ظلم و تجاوز به هم وطنان خود نيز ساکت بنشيند. به همين دليل به آن دسته از تحميل شدگان به سپاه که دست تجاوز وتعدی به جان ومال وآبرو و ناموس ملت ايران درازکرده اند و بيش ازهمه به خون شهدای نيروهای مسلح کشور اعم از سپاهی و ارتشی خيانت کرده اند، شديدا اخطارمی کنيم که اگر از راه رفته بازنگردند، خود را با واکنش جان برکفان ارتش مواجه خواهند ديد. ارتش پناه ملت است و از ملت آرام وصلح دوست ايران در مقابل هر متجاوزی تا آخرين قطره خون خود دفاع خواهد کرد.

گروهی ازخلبانان وپرسنل هواپيمايی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران ( هوانيروز)
جمعی ازفرماندهان وپرسنل گروه سی وسه توپخانه اصفهان
گروهی ازخلبانان وهمافران نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)
دانشگاه شهيد ستاری نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)
جمعی ازپرسنل ستاد فرماندهی نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)
جمعی ازپرسنل مرکزآموزش پشتيبانی نزاجا
جمعی ازاساتيد ومسئولين دانشگاه افسری امام علی(ع)
جمعی ازپرسنل ومسئولين ستاد فرماندهی کل ارتش


خودنویس / ۲۰ آذر  ۱۳۸۸

پوکر با رونین: درباره‌ی بیانیه‌ی منسوب به ارتش

پری‌سیما جنوبی

با انتشار بیانیه‌ای منسوب به جمعی از پرسنل ارتش در گویا نیوز، گمانه زنی‌ها بر سر منبع احتمالی انتشار آن بالا گرفته است.

گویا نیوز بیانیه‌ای را در بخش ویژه‌ی خود منتشر کرده است که حاکی از اعلام جنگ ضمنی برخی از پرسنل ارتش به "تحمیل شدگان به" سپاه "در صورت ادامه ی تجاوز و تعدی" به مردم ایران دارد.

طی بیست و چهار ساعت گذشته آن‌هایی که اخبار گویا نیوز را دنبال می کردند با هیجان خاصی بیانیه‌ی منسوب به جمعی از پرسنل ارتش را خواندند و از همان ابتدا این سوال برای شان پیش آمد که چه طرفی دست به انتشار چنین متنی زده است؟

"احتمال اول تهیه و تنظیم بیانیه به دست شخص فرماندهی کل قوا است به قصد:

۱- زمینه‌سازی برای تصفیه‌ی ارتش از عناصر نامطلوب نظام. سناریوهای محتمل: کشف طرح کودتای نظامی، محاکمه صوری عوامل موساد و سیا در ارتش، و آماده کردن اذهان عمومی برای محاکمه‌های نظامی

۲- طرح سرکوب سنگین‌تر معترضان بوسیله ادوات نظامی. سناریوی محتمل: دخالت ارتش در تظاهرات خیابانی و کشته شدن مردم به دست ارتش

۳- طرح سرکوب سنگین تر معترضان بواسطه دخالت نیروهای نظامی روسیه.

اما در نگاه کلی‌تر اجرای چنین طرحی از لحاظ استراتژیک به سود نظام نیست زیرا چنین بیانیه ای گویای موارد زیر است:

۱- اعتراف به شکاف و اختلاف از بالاترین سطوح تا پائین ترین رده های نظامی ایران

۲- آماده شدن اذهان عمومی و لایه های ارتباطی و عملیاتی جنبش سبز برای یاری خواستن از ارتش در صورت قتل عام معترضان توسط سپاه

۳- اعلام ضمنی ناتوانی نظام در فرونشاندن اعتراضات مردمی و اعلان جنگ مستقیم به مردم ایران و برخی مراجع تقلید

اگر سرکوب برنامه ریزی شده‌ی شخص اول مملکت به نتیجه نرسد و سپاه نتواند از پس معترضان بر‌آید. خطرات امنیتی و نظامی بسیاری کشور را تهدید خواهند کرد و عملا باید عمر نظام جمهوری اسلامی را تمام شده دانست. از دیگر سو بنا به معاهده تثبیت شده پس از پیروزی انقلاب امکان ورود نیروهای ارتش روسیه به مرزهای شمالی ایران در صورت احساس خطر از جانب آن کشور خطر دیگری است که تمامیت ارضی ایران را تهدید خواهد کرد."

این تحلیل را سرهنگ دوم ک. برای من می فرستد. از نظر او انتشار چنین بیانیه‌ای از طرف کودتاچیان بلوف خطرناکی است که عواقب نهائی آن را نسنجیده‌اند. به عقیده او ارتش به راحتی می‌تواند سپاه را منفعل کند و از پس تمهیدات به گفته‌ی او "فتوشاپی" سپاه و چماقدارانی که زنان و دختران را هدف گرفته‌اند برآید. بر خلاف عقیده‌ی عامه دومین فرد قدرتمند نظامی در ایران سپاهی نیست. پس از خامنه‌ای دومین فرمانده قدرتمند رئیس دانشگاه افسری ارتش است. ک. فرماندهانی را به خاطر می آورد که به دستور مستقیم شخص آقای خامنه‌ای چه از سپاه و چه از ارتش در دو گروه جمع آوری شده و در آسمان ایران به بهانه‌ی نقص فنی هواپیما کشته شده‌اند.

"تا آن جایی که من اطلاع دارم به ایشان گفته بودند که به چه منظور باید سوار هواپیما بشوند... یکی به ارومیه رفته بود و از این ماموریت جان سالم به در برده بود. شبانه از شرش خلاص شدند."

پس بعید نیست که بیانیه را واقعا پرسنل ارتش امضا کرده باشند منتها این بار قبل از اعزام به ماموریت آخر. ناخدا س. از فرماندهان رکن دوم نیروی دریائی شاهنشاهی ایران ساکن اروپا می گوید:

"اگر شعبان بی مخ هنوز بین خیلی از گاردها و میلیشیای کمیته چی پس از انقلاب نفوذ داشت گمانم پرچم ایران هنوز هم می تواند ارتشی ها را سر غیرت بیاورد."

به نظر او انتشار این بیانیه از طرف پرسنل ارتش دور از انتظار نیست و آن را نشانه‌ای از به گوش رسیدن زمزمه‌ها برای تصفیه‌های خونین در ارتش می‌داند:

"بعد از جنگ فرماندهانی را که نیازی به آن ها نبود بلافاصله کشتند. الآن یک روزنامه‌نگار می‌افتد اوین همه خبردار می‌شوند. اما از کشتار و تصفیه‌ی افسران وفادار ارتش و حتی سپاه کسی چیزی نمی‌داند یا به خاطر منافع شخصیش حاضر به افشای اخبار نیست."

نکته این جاست که صرف انتشار چنین بیانیه‌ای از سوی ارتش یا کودتاچیان وضعیت اجتماعی سیاسی ایران و به تبع آن دیپلماسی این کشور را متأثر خواهد کرد.

آیا امکان دارد که ارتشیان ایران به سبک سامورایی‌های بی‌ارباب—رونین‌ها—رویاروی مزدوران ارباب خائن بایستند؟

از سرهنگ دوم ک. می‌پرسم چقدر طول می‌کشد تا در حالت غافلگیری ارتش بتواند بخش اعظم سپاه را منفعل و خلع سلاح کند. جواب می دهد:

"۱۰ تا ۱۲ ساعت بدون احتساب روس‌ها."

 




--
کبک آگاه است
بلاگهای ویژه پوستـــــر
http://photoblog.com/kabk22/
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

پوستری برای محرم

کبک آگاه است

Posted via web from کبک آگاه است

پوستری برای الله و اکبرهای محرم

Posted via web from کبک آگاه است

انصار نیوز هک شد

 
سایت بالا دیسشب 19 آذر هک شده و تا الان 20آذر ساعت 1:45 بعد از ظهر هک مونده !
 

--
کبک آگاه است
بلاگهای ویژه پوستـــــر
http://photoblog.com/kabk22/
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی