۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

شرط هاشمی براي حضور در نماز جمعه... و تعدادی خبر داغ

تهران امروز نوشت: در پي افزايش مباحث پيرامون حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تهران، تعدادي از نمايندگان سابق مجلس با حضور در دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان رهبري خواستار اجراي پيشنهادهاي وي در نماز جمعه تيرماه شده‌اند. امام جمعه موقت تهران در آخرين نماز جمعه‌اي كه خطبه خواند براي برون رفت كشور از وضعيتي كه او آن را بحران ناميد پيشنهاد كرد؛ زندانيان سياسي آزاد شوند، از آسيب‌ديدگان وقايع اخير دلجويي شود، از مراجع و علمايي كه از وقايع پس از انتخابات دلگير شده‌اند، دلجويي شود و صداوسيما امكان طرح نظرات گوناگون را فراهم كند. حاضران در اين جلسه موضع هاشمي را شرط حضور ايشان در نماز جمعه تهران تلقي كرده‌اند.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=72619
 
فيلم چهارمين روز اعتراضات دانشجويي در خواجه نصير
 
 
بیانیه ی شورای فعالان ملی - مذهبی: جنبش سبز را به رسمیت بشناسید!

فعالین ملی - مذهبی خواهان به رسمیت شناختن جنبش سبز از سوی حاکمیت شده اند. چهارشنبه ۲۰ آبان ۱٣٨٨ - آثار و پیامد های جنبش سبز کنونی آنچنان گسترده و وسیع است که هیچ نیروی سیاسی در داخل و خارج کشور نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. برآمدن این جنبش بسیاری از صف بندی‌های نیروهای سیاسی را دگرگون، و دستاوردهای قابل توجهی را در برابر همه نیروها قرار داده است. مجموعه این کنش ها، نهایتاً سپهر و چشم انداز جدیدی را پیش روی هر کنشگر سیاسی گشوده است. بر این اساس یادآوری نکاتی ضروری به نظر می رسد: جنبش سبز ایران علیرغم موانع بی شمار و شرایط پلیسی– امنیتی موجود، واجد ارزش ها و هویتی است که بقای آن را تضمین می کند. باور به عدم خشونت، اصرار بر مدارا، تاکید بر دمکراسی و آزادی، پیوند با مدنیت، اخلاق مداری، ابعاد مهمی از هویت جنبش سبز مردم ایران را تشکیل می دهند که وجوه تمایز برجسته و روشنی با هویت برخی نیروهای حاضر در ساختار قدرت با نظام ارزشی مبتنی بر خشونت، استبداد و خودکامگی دارد. جنبش سبز آزمونی شد تا نشان دهد چگونه استقلال نهاد دین می تواند بر ارج و قرب و اعتبار مراجع و روحانیون مستقل، نزد مردم بیفزاید. نقش بی بدیل حضرات آیت الله العظمی حسینعلی منتظری و آیت الله یوسف صانعی. ما هم چنین معتقدیم گسترش جغرافیایی و طبقاتی جنبش سبز می تواند به تدریج توازن قوا را به نفع این جنبش و اهداف حق طلبانه، دمکراتیک و عدالت طلبانه آن که بیانگر تداوم جنبش های یکصدساله اخیر ایران است، تغییر دهد. ما از موضع دفاع از منافع ملی به جریانات افراطی خشونت گرای حاکمیت هشدار می دهیم که از سیاست سرکوب و پیگیری بیهوده خط مشی خیالی حذف جنبش سبز دست بردارند و این جنبش را به عنوان پژواک صدا و ندای بخش مهمی از مردم و نخبگان جامعه ایرانی به رسمیت بشناسند و بجای سرکوب و متهم کردن آن به اتهامات واهی، وارد گفتگو و پاسخ دهی به مطالبات حق طلبانه و مسالمت آمیز آن شوند. این امر به نفع همگان و پاسدار منافع ملی ایرانیان خواهد بود

 
استاد شجريان به ياد مشكاتيان گريست و خواند
در مراسم نكوداشت پرويز مشكاتيان، محمدرضا شجريان به همراه گروه شهناز قطعاتي را براي مشكاتيان خواند و گريست. به گزارش فارس در مراسمي كه شب گذشته با عنوان نكوداشت پرويز مشكاتيان و با حضور هنرمنداني چون محمدرضا شجريان، مجيد درخشاني، داوود گنجه‌اي، همايون شجريان، مهدي آذرسينا، سعيد فرج‌پوري، حميد رضا نوربخش، مجيد مجيدي، نيكي كريمي، ساعد باقري، حسين دهلوي، و تني چند از هنرمندان در تالار آسمان فرهنگستان هنر برگزار شد، بعد از قرائت آياتي چند از قرآن كريم نماهنگي از فعاليت‌هاي هنري مشكاتيان به تهيه كنندگي محمدرضا جعفري پخش و سپس محمدرضا شجريان با بيان اينكه صحبت كردن براي پرويز مشكاتيان در نبودش براي من سخت است گفت: پرويز را همه خوب مي‌شناسند و عزيز همه ما بود من هرگز باور نمي‌كنم كه حضور فيزيكي او در بين ما نيست. وي ادامه داد: پرويز دردانه‌اي در موسيقي بود و من او را از سال 55 مي‌شناختم. او هنر خود را در جشن هنر سال 56 در كنار حسين عليزاده و ديگران نشان داد و از آن به بعد خيلي‌ها شيوه او را دنبال كردند. محمدرضا شجريان ادامه داد: پرويز را از دست داده‌ايم اما با ياد او زندگي مي‌كنيم من به عنوان يك فرد كوچكي از خانواده موسيقي و خانه موسيقي از شما مردم عزيز كه ياد پرويز را گرامي داشتيد و آن را با احترام بدرقه كرديد سپاسگزاري مي‌كنم كه اينگونه حق شناس هستيد و قدر هنرمنداني را كه با شما روراست بودند را مي‌دانيد. استاد آواز ايران در پايان صحبت‌هاي خود بيان داشت: ما وامدار شما هستيم و سعي مي‌كنيم بخشي از دينمان را به وسيله هنرمان ادا كنيم
 
ادعای عجیب محسنی اژه ای (دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات): کمین جن ها برای گزند رساندن به قاضیها!

 محسنی اژه ای ، در سخنرانی اش در هيأت محبان الزهرا درباره خطرات اجنه به قضات استان تهران هشدار داد. در این سخنرانی دادستان كل كشور، و وزیر سابق اطلاعات اعلام کرد که شياطين جنّي خطر بزرگی برای قضات هستند، و این نوع اجنه در كمين آنها نشسته اند تا به آنها گزند برسانند!

 
 
 
رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی شبکه 5 سیما با بیان مطلب فوق به انتقاد از مدیریت مترو پرداخت. رئیس جمهور گفت: دولت خود مدیریت مترو را بر عهده می گیرد، بودجه اش را می گذارد و می سازد و قیمت آن نیز تا ده، پانزده سال بالا نخواهد بود و به سرعت هم آن را تمام خواهد کرد. آقای احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با شهروندان تهرانی افزود: من حتماً این تصمیم را گرفته ام و حتماً مدیر تعیین می کنم و قطار هوایی را هم خواهیم کشید. رئیس جمهور گفت: بالاخره چهار سال دولت پول می دهد و از آن طرف با یک سری حرف هایی که واقعیت ندارد مواجه است. احمدی نژاد افزود: ما در موضعی نیستیم که الآن جواب بدهیم، دولت باید سؤال کند و بگوید این پولی که داده است شما چطور خرج کرده اید. وی با بیان اینکه قطار هوایی در دنیا شناخته شده است گفت: از برخی تعجب می کنم که بین قطار هوایی و متروی زیرزمینی دعوا درست می کنند.
 
 
اعتصاب کارگران نیگل سیاه شرکت کشت و صنعت هفت تپه
بیش از 1000 نفر از نیگل سیاه شرکت صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم دریافت پاداش خود دست به اعتصاب زدند. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از واحد کارگری مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران این کارگران دراعتراض به عدم پرداخت پاداش سالیانه از روز دوشنبه 18 آبان ماه دست از کار کشیده و در محل کمپ نیگلی این شرکت تجمع کردند. این کارگران که به صورت فصلی و موقت هر ساله در فصل برداشت نیشکر و برای بریدن نی استخدام می‌شوند در شرایط بسیار بد معیشتی به سر می‌برند. چهار تا شش ماه از سال بی‌کار هستند و شرکت نیشکر هفت تپه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این کارگران ندارند
 
 

زنده باد...وزیر باکفایت

http://kabk22.persianblog.ir/post/51/

زنده باد مردانی که مانند مولای شان علی وقتی می خواهند به فقرا کمک کنند، شبها نانی در دست می گیرند و چهره پنهان می کنند تا فقرا از فقر خود خجالت نکشند. زنده باد آقای وزیر پیرو عدل علی که چنین به فکر فقرا هستید


 

زنده باد خدمتگذاران ملت که دخترکان معصوم و فقیر را جلوی دوربین به صف می کشند تا وزیری بسته هزارتومانی را به دست بگیرد و وقتی عکاس شروع کرد به عکاسی کردن، با لبخندی که به زور روی لب هایش ماسیده است، پول بدهد به بچه ها و مدیر موسسه به بچه ها بگوید: بچه ها لبخند بزنید، دارند عکس می گیرند. لبخند بزنید تا آقای وزیر نشان بدهد که تا چه حد فرزندان ایران زمین را دوست می دارد.

زنده باد مدیران عزیزی که دخترکان معصوم رها شده در خیابان ها را به خانه های اخلاق و انصاف می آورند تا به جای اینکه آنان به خودفروشی بیفتند، جلوی دوربین های وقیح و کثیف تبلیغات پوپولیستی و احمقانه دولتی که بوی لجن می دهد، به آنها پول بدهند و برای خودشان آدم بخرند.

زنده باد دولت عزیزی که برای سربلندی ملت همه کار می کند، همه تلاشش را می کند تا مردم را به بردگانی تبدیل کند که مستقیما و جلوی دوربین از دولت پول می گیرند. زنده باد سوسیالیزم احمدی نژادی که جهان را تکان داده است.

و زنده باد مردانی که حیثیت امام شان را که هزار بار گفته اند در خفا و در نهان به فقرا چیزی می داد تا آنان شرم نکنند، حیثیت امام علی را به دو روز دولت بی عرضه بی کفایتی می فروشند تا بچه ها با چشم خودشان ببینند و باور کنند که تمام آن افسانه ها دروغ بود.

ایستادم، آقای وزیر آمد، به هر کدام مان یک هزار تومانی دادند، خانوم مدیر گفت هر وقت پول دست تون دادند و عکاس عکس گرفت لبخند بزنید. ولی من خجالت می کشیدم. توی خیابون وقتی گدایی می کردیم کسی ازمون عکس نمی گرفت. راستی آقای عکاس! این عکس ها رو کجا چاپ می کنین؟

آقای وزیر! چه می کنید با این ملت؟
آقای وزیر! ما که دین نداریم. لااقل بگذارید فکر کنیم علی آزاده بود.
آقای وزیر ما که می دانیم عدالت شما دروغ است و جز برای دوربین کاری نمی کنید، لااقل بگذارید فکر کنیم امام تان مثل شما دروغگو نبود.
آقای وزیر! ما که می دانیم فقیریم و اگر از اینجا بیرون مان کنند، شب را باید .... بخوابیم و دو سال بعد هم بفروشندمان به یک ..... رسمی، لااقل حالا بگذارید در همین جا در بدبختی مان بمانیم، چرا عکس مان را می گیرید؟

نگذارید بچه ها شک کنند که خوبی مرده است.

کبک آگاه است