۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

بازداشت داماد بهشتی؛ اتهام سیاسی یا گروکشی ؟




جنبش راه سبز (جرس):
  پس از بازداشت علیرضا خلیجی اسکویی ، داماد محمدرضا بهشتی هنوز خبری از وضعیت وی منتشر نشده است .
علیرضا خلیجی اسکویی فرزند دکتر خلیجی، رئیس پیشین دانشگاه علامه طبا طبائی و داماد محمدرضا بهشتی فرزند ارشد شهید بهشتی است که بازداشت شده است و هنوز اطلاعی از او در دست نمی باشد.
دلیل بازداشت علیرضا خلیجی هنوز مشخص نیست زیرا وی به هیچ وجه فعالیت سیاسی خاص نداشته است.
داماد محمدرضا بهشتی دومین عضو خانواده شهید بهشتی، بنیانگذار سیستم قضایی در جمهوری اسلامی است که بازداشت شده است.
وب سایت کلمه گزارش داده است این اقدام برای تحت فشار قرار دادن فرزند ارشد شهید بهشتی برای عدول از مواضع اصولی و اصلاحی اش باشد.
محمد رضا بهشتی عضو گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی پیش از این نیز بارها از سوی برخی نهاد ها تحت فشار قرار گرفته بود.اکنون برادر و داماد ایشان در بازداشت به سر می برند.
از سوی دیگر دکتر علیرضا بهشتی، فرزند شهید بهشتی نیز که در روز هفتم دیماه در دانشگاه محل تدریس خود بازداشت شد، از آن تاریخ تاکنون علیرغم اینکه به حمله قلبی دچار شد، در سلول انفرادی به سر می برد.
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

زمان و مکان مراسم چهلم آيت الله منتظری



بسمه تعالي ‏

‏‏ ‏چهل روز از رحلت جانگداز عبد صالح خداوند، اسطوره مجاهدت و مقاومت ، بزرگمرد عرصه فقاهت ،‏ ‏حضرت آيت الله العظمي منتظري (رضوان الله تعالي عليه) مي‎گذرد.
‏ ‏چهل روز پيش ، آن فقيه بزرگوار، مشتاق و سبكبار، نداي (فادخلي في عبادي وادخلي جنتي) حق را لبيك‏ ‏گفت و امتي را ناباورانه ، عزادار و داغدار خويش نمود; و اينك در چهلمين روز فراغش به سوگ‏ ‏مي‎نشينيم .
‏ ‏به سوگ مي‎نشينيم به ياد آن قلب هميشه تپنده تاريخ ، كه در برابر تمامي جور و ستمي كه بر او مي‎رفت‏ ‏اسوه صبوري و پايمردي و استواري بود، اما تحمل و توان مشاهده كوچكترين ظلمي را در حق هيچ‏ ‏انساني نداشت ، هر انسان با هر مسلك و عقيده و مرام ; او كرامت انساني را بسيار ارج مي‎نهاد. به پيروي‏ ‏از مولاي خود حضرت علي (ع)، پست و مقام را تا زماني ارزشمند مي‎دانست كه بتواند حق مظلومي را‏ ‏بستاند و پناه بي پناهي باشد يا باطلي را از جامعه بزدايد.
‏ ‏چهل روز است كه روح پر فتوح آن عزيز به معراج رفته و در جوار رحمت الهي مأوا گرفته است .
‏ ‏ضمن عرض تقدير و تشكر از حضرات مراجع عظام و علماي اعلام ، دانشگاهيان و روشنفكران و كليه‏ ‏اقشار ملت بزرگوار كه با ارسال پيام و بزرگداشت آن مرجع عاليقدر، مقام والاي علم و حريت را ارج‏ ‏نهادند، مراسم اربعين آن فقيد سعيد را با توجه به تضييقاتي كه متأسفانه وجود دارد، بدين گونه به اطلاع‏ ‏مي‎رسانيم :
‏ ‏زمان : جمعه ‏1388/11/9‏ مطابق با سيزدهم صفرالمظفر، ساعت 3 الي 5 بعدازظهر
‏ ‏مكان : قم ، بلوار شهيد محمد منتظري ، دفتر و بيت فقيه عاليقدر
بيت آيت الله العظمي منتظري (رضوان الله تعالي عليه)
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

افزایش شمار متقاضیان پناهندگی ایرانی در آلمان


دويچه وله : شمار متقاضیان پناهندگی از آلمان در سال ۲۰۰۹ افزایش داشته است. ایران از نظر شمار پذیرش درخواست‌های پناهندگی در مقام دوم ایستاده است. تقاضای پناهندگی شهروندان ایرانی از آلمان، نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است. شمار متقاضیان پناهندگی در آلمان در سال ۲۰۰۹ میلادی در مقایسه با سال‌های پیش از آن رشد چشمگیری داشته است. اداره‌ی فدرال مهاجرت و پناهندگان (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge) آلمان اعلام کرده است که در سال ۲۰۰۹ تقریباً ۲۷۷۰۰ درخواست پناهندگی دریافت کرده است که رشد ۲۵ درصدی در مقایسه با سال قبل را نشان می‌دهد. اما با توجه به این افزایش، درخواست پناهندگی از کشور آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، همچنان در سطح پایینی قرار دارد. شمار پناهندگانی که ده سال گذشته از این کشور تقاضای پناهندگی کردند، ۱۰۰ هزار تن بوده است. این درحالی است که در سال ۱۹۹۲ این رقم به ۴۴۰ هزار تن می‌رسید. بیشترین مهاجران، پناهجویان افغانی اداره‌ی فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان، علت افزایش درخواست پناهندگی از آلمان را، بیش از همه افزایش ورود پناهجویان افغانی به آلمان دانسته است. بر پایه‌ی این گزارش در سال گذشته ۳۳۷۵ شهروند افغانستان از آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند که ۲۷۰۰ تقاضا بیش از سال گذشته است و افزایش ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. در بخش دیگری از این گزارش به افزایش متقاضیان پناهندگی از ایران ، نیجریه و هند اشاره شده است. سازمان کمک‌رسانی به پناهجویان در آلمان با نام Pro Asyl "وضعیت دراماتیک در کشورهای مبدأ" را عامل افزایش پناهجویان می‌داند. رشد ۴۳ درصدی مهاجرت از ایران در سال گذشته ۱۱۷۰ تن از ایران تقاضای پناهندگی کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۰۸، رشدی ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد. ۴۸ درصد از درخواست‌کنندگان، به عنوان پناه‌جو شناخته شده‌اند، ولی تنها با ۷ درصد به عنوان پناهنده به رسمیت شناخته شده و بیش از ۴۰ درصد دولدن "Dulden" می‌شوند که در لغت به معنای "تحمل" است. 
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی