۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

بهزاد مهاجر شهیدی دیگر در راه آزادی ایران

بهزاد مهاجر، از دستگیرشدگانی که در تجمع روز 25 خرداد بازداشت شده بود، به شهادت رسیده است. خانواده وی پس از 46 روز بی خبری روز گذشته جسد وی را در سردخانه کهریزک شناسایی کردند.
 
بر گرفته از: این

حافظه تاریخی ما - مهندس بازرگان

اگر اعتراف کردم...

«... تا دو روز دیگر عمر نخستین مجلس شورای اسلامی که این‌جانب عضو آن بودم و از مزایای این عضویّت، از جمله مصونیّت پارلمانی برخوردار بودم به پایان می‌رسد. از پس‌فردا من نیز مانند بقیّه موکّلینم قابل تعقیب و بازداشت و تأدیب هستم. به همین دلیل نیز با استفاده از فرصتی که رئیس مجلس در اختیار بنده گذاشته‌اند می‌خواهم به اطّلاع برسانم که اگر در روزهای بعد شاهد گردیدید که بنده را بازداشت کردند و بعد با تبلیغات و سر و صدا اعلام نمودند که بنده جهت بعضی توضیحات و روشن نمودن حقایق در تلویزیون ظاهر خواهم شد و در صورتی که دیدید آن شخص حرف‌هایی غیر از سخنان دیروز و امروز می‌زند و مثل طوطی مطالبی را تکرار می‌کند، بدانید و آگاه باشید که آن فرد مهدی بازرگان نیست.» 

مهندس مهدی بازرگان در آخرین جلسه‌ی دوره‌ی اوّل مجلس شورای ملی

روزنامه جمهوری اسلامی ۱۰ اردیبهشت
 
بر گرفته از: کبک آگاه است

یک سوال ساده...

ابطحی در سلول انفرادی چگونه فهمید که مقام معظم رهبری فرموده اند من یک قدم عقب نمی نشینم؟

سوال ساده ای است که کودتاچیان بی عقل باید پاسخ دهند. کسی که همه این 50 روز در زندان انفرادی بوده است و برای قدم زندن چشم بند به چشمش می زدند از کجا فهمید خامنه ای گفته است من یک قدم عقب نمی نشینم از کجا این همه خبر از وضعیت کشور دارد اصلا از کجا پی برد که با این قاطعیت بگوید تقلب نشده است.
 
بر گرفته از: کبک آگاه است

خود بخوان این حکایت را...

 
 
بر گرفته از: کبک آگاه است

ایران خودرو در آستانه ورشکستگی

قائم مقام مدیرعامل شرکت ایران خودرو می گوید: این شرکت با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کسری سرمایه روبروست. به گزارش خبرگزاری ایلنا ، شورای عالی پول و اعتبار پذیرفته است که برای جلوگیری از ورشکستگی ایران خودرو، تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این شرکت بپردازد. براساس این گزارش، بیش از ده شرکت دیگرنیز که همگی در تولید قطعات مختلف خودرو نقش دارند،یا به حالت نیمه تعطیل درآمده اند یا به کل از گردونه تولید خارج شده اند. سیاست های غلط، سوء مدیریت، ناتوانی در رقابت با خودروسازان خارجی و عدم گشایش اعتبار ارزی، از دلایل پیش آمدن این وضعیت دشوار برای بزرگترین واحد خودروسازی ایران ، هستند.
 
 
بر گرفته از: کبک آگاه است

حزب مشارکت: این کیفرخواست مرغ پخته را هم به خنده می اندازد

حزب مشارکت ایران اسلامی در واکنش به اولین جلسه دادگاه برخی فعالان سیاسی معترض به نتایج انتخابات، طی بیانیه ای، کیفرخواست این دادگاه را "بیانیه ای آشفته و ضعیف" توصیف کرده که "مرغ پخته را هم به خنده می اندازد." اولین جلسه محاکمه از ساعت نه صبح روز شنبه (اول اوت، 10 مرداد)، در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری تهران (مجتمع امام خمینی) آغاز شد و در اولین جلسه متن کیفرخواست که به امضای معاون دادستان عمومی و انقلاب رسیده، خوانده شد. تهیه کننده کیفرخواست در یک مقدمه طولانی به چگونگی وقوع انقلاب مخملی و نحوه اجرای آن در کشورهای دیگر پرداخته و با استفاده از گفته های برخی فعالان سیاسی بازداشتی، وقایع بعد از انتخابات را به یک انقلاب مخملی تشبیه کرده است. اتهام مشخصی در این کیفرخواست علیه اعضای اصلی جبهه مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی و چند چهره دیگر از حزب کارگزاران سازندگی و مجمع روحانیون وارد نشده اما در لابلای کیفرخواست سعی شده تا عملکرد و موضع گیری حزب و اعضای آن هم جهت با انقلاب مخملی نشان داده شود. حزب مشارکت در بیانه خود کیفرخواست دادگاه را "در مسیر داستان سرایی امنیتی پلیسی" ارزیابی کرده که در آن "اهداف ستاد کودتا نیز به خوبی پرده برداری شده است و آن هدف شوم برخورد با احزاب و گروه های اصلاح طلب و نیز تشکل های مستقل غیر دولتی است."
 
بر گرفته از: کبک آگاه است

علم الهدی پس از دعوت مردم به تقوی الهی:اینهااغتشاشگران وكارگران بي‌جيره‌ومواجب آمريكاهستند!

امام‌جمعه مشهد گفت: كساني كه امروز با گرفتن ژست سياسي، از رافت اسلامي در قبال اغتشاش‌گران حوادث اخير دم مي‌زنند، همان‌هايي هستند كه در هنگام هدف قرار گرفتن راس‌الخيمه نظام، در ويلاهاي شمال‌شان مشغول تفريح بودند. !! / گردانندگان ستادهايي، بيش از صدبار با سفارت‌خانه كشورهاي بيگانه به خصوص انگليس تماس داشته‌اند، بنابراين
آزادي اين افراد چه معنايي دارد؟

 

بر گرفته از: کبک آگاه است


 

دادگاه به دليل عدم حضور وکلای متهمان بنا بر اصل ١٣٥ قانون اساسی غير قانونی است

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند " يک بار ديگر در مضحکه‌ای به نام دادگاه حقوق متهمان زيرپا گذاشته شد. آن دسته از متهمانی که وکيل داشتند، وکلايشان از برگزاری دادگاه بی خبر بودند و تعدادی ديگر را به محل برگزاری محاکمه راه ندادند. دادگاه انقلاب هيچکدام از موازين داخلی و بين المللی را رعايت نمی کند. اين يک دادگاه نبود جلسه بازجويی تزئين شده به شکل دادگاه بود. ما خواهان اعزام نمايندگان سازمان ملل متحد و کميسر عالی حقوق بشر به ايران برای بازديد از زندان و ملاقات با زندانيان هستيم. " محمد علی ابطحی وب نگار وبلاگ وب‌نوشت که در تاريخ ٢٦ خرداد ماه بازداشت شده بود و محمد عطريانفر مدير مسئول بسياری از روزنامه های ايران که در تاريخ ١٥ خرداد بازداشت شده بود از جمله " عوامل ميدانی " بودند که به همراه ده ها نفر ديگر با اتهاماتی چون " شرکت" و يا عکس و فيلم برداری از تظاهرات به اين دادگاه آورده شده بودند. در کيفرخواست اين افراد "متهم" به " اقدام عليه امنيت ملی، تخريب اموال شخصی مردم " و انقلاب مخملی" وبرهم زدن نظم عمومی شده‌اند. در بخش هايی از اين کيفرخواست به " اعترافات" روزنامه نگاران و متهمان استناد شده ااست، از جمله به "اعترافات" مازيار بهاری خبرنگار نيوزويک که در تاريخ ٢٦ خرداد بازداشت شده بود. و يا بدون نام بردن صريح به اعترافات "يک جاسوس اسرائيلی" که احتمالا اشاره به حسين درخشان وبلاگ نويس ايرانی است، که از تاريخ ١١ آبان ماه به گفته خانواده اش در زندان بسر می‌برد . صالح نيکبخت وکيل ده تن از زندانيان و از جمله محمد علی ابطحی، محمد عطريانفر، مازيار بهاری و محسن ميردامادی به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد : " من تا ساعت يازده صبح امروز از برگزاری دادگاه موکلان خود خبر نداشتم. بعد هم به محل دادگاه رفتم مرا به محل برگزاری محاکمه راه ندادند. پس از اصرار من آقای مرتضوی دادستان تهران گفت از فردا می توانيد در دادگاه شرکت کنيد. اما اين دادگاه به دليل عدم حضور وکلای متهمان بنا بر اصل ١٣٥ قانون اساسی مصوبه شورای تشخيص مصلحت غير قانونی است و اظهارات زندانيان در اين دادگاه هيج ارزش قانونی ندارد. من تا امروز نتوانسته ام با موکلين خود ملاقات و يا پرونده آنها را
ببينم"
 
بر گرفته از: کبک آگاه است

کودتاچیان ترمز بریدند

خبرگزاری فارس خواستار محاکمه‌ی هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی

خبرگزاري ارگان کودتاچیان (فارس) که از صبح امروز بار دیگر ترمز بریده است، در خبری خنده‌دار خواستار محاکمه‌ی هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی شد.

این خبرگزاری به نقل از دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نوشت: بر اساس اعترافات واضح ابطحي، خاتمي، هاشمي، موسوي و كروبي نيز بايد در دادگاه حاضر و محاكمه شوند.

این مصاحبه‌شونده‌ی فارس گفت: آنچه كه از اين اعترافات بر مي‌آيد و از قبل نيز مشخص بود، اين است كه خون‌هاي ريخته شده مردم بي‌گناه به گردن ميرحسين موسوي است كه در اين راه خاتمي، كروبي و هاشمي و برخي از آقازاده‌هاي آنها او را همراهي كردند. اين افراد بايد براي ارائه توضيحات در دادگاه حاضر شوند و در صورت اثبات جرم، قانون در مورد آنها اجرا شود،
ضمن اينكه اعترافات ابطحي در باب نيات هاشمي‌رفسنجاني براي ضربه زدن به رهبري و رئيس‌جمهور، قابل تامل است و نمي‌توان به سادگي از آن گذشت.
 
بر گرفته از: کبک آگاه است

یادداشتی در حاشیه‌ی دادگاه نمایشی دیروز

جلسه دادگاه یا استودیوی تلویزیونی؛ فیلم شما زرشك زرین گرفت

بهزاد نبوی بازیگر خوبی است. محمد عطریان‌فر بازیگر خوبی است. محسن امین‌زاده بازیگر خوبی است. محمدعلی ابطحی بازیگر خوبی است. دادگاه نبود این اسمش. استودیوی تلویزیونی بود و كارگردان كارنابلدی داشت. شو بود. نمایش بود. اعتراف نبود این‌كه. كمدی تلویزیونی بود اصلا.

كارگردان این فیلم تلویزیونی شكست خورد. چیدمانش نمره نیاورد. به چشم‌های بهزاد نبوی نگاه كنید. ته دلش دارد می‌خندد كه: بَه، عجب بازی مضحكی است. چه خوب دارم بازی‌شان می‌دهم. به چشم‌های محمدعلی ابطحی نگاه كنید. هنوز ته چشم‌هایش همان شیطنت هست. لاغر شده؟ اما چشم‌هایش شوخ و شیرین است، مثل همان عكس گوشه‌ی وبلاگش. او هم دارد ته دلش می‌خندد كه كارگردان را بازی داده است.
این‌كه اسمش اعتراف نیست، سناریوست. بازیگران خوبی‌اند دوستان ما. كارگردان را هم بازی داده‌اند حتی. این سناریوی ضعیف را به‌خوبی بازی كرده‌اند. تماشاچیان این فیلم تلویزیونی كه ما باشیم، سرخوشیم از این‌همه زیركی دوستانمان. چه زیبا و خوش است این بازی.
در جشنواره‌ی امروز، محمدعلی ابطحی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را گرفت، با آن تصویر دیدنی لاغر و بدون عمامه‌اش. او یک دیپلم افتخار هم گرفت برای آن سکانس ابتکاری که در آن کاغذ را بالا گرفت و از رویش اعترافات نوشته شده در سناریو را خواند.
محمد عطریان‌فر هم سیمرغ بهترین بازیگر نقش دوم مرد نصیبش شد، با دست‌هایی که برای گول زدن هرچه بیشتر کارگردان مدام به بالا و پایین می‌رفت. بهزاد نبوی البته ظاهرا بازیگر جویای نامی نیست، چون رفت و پشت دوربین و کنار دست فیلمبردار نشست تا زیاد در چشم نباشد. اما بالاخره روزی پرده‌ها كنار می‌رود؛ و تماشاچیان این بازی، ما، به افتخار بازیگرانمان كه این‌بار كارگردان را فریفتند، به احترام برمی‌خیزیم و كلاه از سر برمی‌داریم.

این دو بازیگر برگزیده بی‌شک شایسته‌ی احترام‌اند، لااقل به خاطر دیالوگ‌های زیبایشان. آنجا که ابطحی گفت: اگر این صحبت‌ها را نمی‌كردیم، یک ماه بیشتر در آن‌جا می‌ماندیم. یا عطریانفر که گفت: وقتی فروردین ماه 57 از زندان آزاد شدم، هیچ‌گاه احتمال سرنگونی نظام طاغوت را نمی‌دادم. چقدر گویاست همین دو نکته.
كارگردان یادش بماند. سناریو لو رفت که هیچ، دکوراسیون صحنه هم رسواتر از آن بود که مصنوعی به چشم نیاید. این بدترین فیلمی بود كه می‌توانست بسازد. این فیلم زرشك زرین
گرفت.
 
بر گرفته از: کبک آگاه است