۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

برادر مجید توکلی: وزارت اطلاعات تهدیدمان می کند



جنبش راه سبز (جرس):
برادر مجید توکلی اعلام کرد: وزارت اطلاعات خانواده این فعال دانشجویی در بند را تهدید می کند.
 علی توکلی به خبرنامه امیرکبیر گفت: چهارشنبه گذشته مادرم از سوی فردی که خود را مامور اداره اطلاعات شیراز معرفی می کرده به خاطر گفتگو با رسانه های خارجی به شدت تهدید و از مصاحبه با رسانه ها منع شده است.
 به گفته علی توکلی فرد مزبور به مادرش گفته «می دانید چقدر این موضوع به ضرر کشور است؟» و در ادامه هشدار داده که «ما همین حالا می توانیم همه شما را بازداشت کنیم بینیم آیا آمریکا یا کشورهای دیگر می توانند کاری برای شما بکنند یا اصلا شما فکر می کنید کسی در این کشور است که به شما و پسرتان اهمیت بدهد.»
 علی توکلی با انتقاد شدید از نوع برخورد مراجع امنیتی با خانواده زندانیان پرسید: «آیا این جزء قوانین جمهوری اسلامی است که مادری که هنوز ۲۴ ساعت از خبر حکم سنگینی که برای فرزندش اعلام شده نگذشته، این گونه تهدید شود؟»
 حکم اعلام شده برای مجید توکلی در دادگاه بدوی هشت سال و نیم حبس، پنج سال محرومیت از تحصیل و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور است که حتی در مقیاس احکام صادره پس از کودتای انتخاباتی نیز حکم بسیار سنگینی به شمار می رود.
 برادر مجید توکلی انگیزه چنین حکم سنگینی را ایجاد ترس و وحشت در فضای دانشجویی عنوان کرده و گفت: «مگر مجید چه گفت که شما را این چنین ترسانده است که باید خانواده ای را بترسانید و مادری بیمار را چنین اذیت کنید؟»
 وی افزود: «مگر مادر من جز دردهای دوری فرزندش چیزی دیده است؟ ابتدا با کینه توزی عده ای و تنها به خاطر اعتراض به بی کفایتی رئیس دانشگاه ۱۵ ماه فرزندش را زندانی کردند و بعد روز دیگر به دلیل حضور در جلوی حسینه ارشاد بازداشتش کردند تا ۴ ماه را بدون دلیل در زندان سپری کند و امروز هم به جرم انتقاد باید چادر سرش کنند و در بی دادگاه محاکمه شود.»
  
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

تدفین یک شهید دیگر جنبش سبز ایرانیان: شهید محمد کامرانی




پیکر شهید محمد کامرانی که پنجشنبه گذشته بر اثر جراحت‌های وارد شده در زندان اوین، در بیمارستان مهر تهران از دنیا رفت، صبح امروز (شنبه) در بهشت زهرا تشییع و به خاک سپرده شد.
محمد کامرانی که تنها 18 سال داشت و جمعه گذشته قرار بود در کنکور پزشکی دانشگاه آزاد شرکت کند، روز هجدهم تیر در حوالی میدان ولیعصر تهران دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود.
این شهید جنبش سبز چند روز پس از بازداشت، به همراه گروه دیگری از بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شد. خانواده‌ی این شهید وقتی از محل نگهداری او خبردار شدند که یک مامور زندان اوین در جمع خانواده‌ی بازداشت‌شدگان فهرستی از اسامی افراد بازداشت شده راخواند و از انتقال آنها از کمپ کهریزک به زندان اوین خبر داد.
پیگیری خانواده‌ی او به اینجا رسید که مطلع شدند دستور آزادی وی نیز صادر شده و به همین منظور صبح روز چهارشنبه 24 تیر ماه به زندان اوین مراجعه کردند، اما در آنجا به آنها گفته شد که فرزند شما مجروح بوده و به بیمارستان منتقل شده است.
وقتی این خانواده به بیمارستان لقمان رفتند، با پیکر نیمه جان محمد کامرانی روبه‌رو شدند که همچنان تحت کنترل ماموران بود. آنها با هماهنگی مسئولان بیمارستان و باز تحت کنترل شدید ماموران، فرزند خود را به بیمارستان مهر منتقل کردند، اما تلاش‌های کادر پزشکی در نهایت بی‌نتیجه ماند و محمد کامرانی 18 ساله نیز به ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی و دیگر شهیدان جنبش سبز پیوست.
پیکر شهید محمد کامرانی صبح روز شنبه 27 تیر همزمان با شهادت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و در حالی که او هم همانند امام نهم شیعیان در زندان به شهادت رسیده بود، در میان حزن و اندوه دوستان و خانواده داغدارش تشییع و در قطعه 221 بهشت زهرا مدفون شد.
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی


پوسترهای جدید برای 22 بهمن سبز


 
 
 
 
 
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی