۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

شادی صدر جایزۀ جهانی شجاعت زنان را به شیوا نظرآهاری تقدیم کرد



شبکه جنبش راه سبز (جرس):
شادی صدر، وکیل، روزنامه‌نگار و فعال ایرانیِ حقوق زنان، که امسال به عنوان یکی از ده برندۀ جایزۀ سالانۀ شجاعت زنان برگزیده شده، بامداد سه شنبه ۱۸ اسفندماه، طی پیامی به دبیرخانۀ آن همایش اعلام کرد که جایزۀ خود را به شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشری زندانی در ایران تقدیم می کند.
شادی صدر جهت اعلام این همبستگی و تقدیم جایزۀ خود به شیوا نظرآهاری، همچنین خاطرنشان کرد که "به واشنگتن و مراسم دریافت جایزه نخواهد رفت؛ تا جای خالی شیوا، در آن مراسم و تمام جلسه ها و کنفرانس های رسمی پس از آن به چشم بیاید و همه جهانیان ببینند و بدانند که چه بر شیوا و بر سایر مدافعان حقوق بشر، فعالان جنبش زنان و روزنامه نگاران دربند می رود."
همزمان خبرها حاکی از آن است که وزارت خارجه آمریکا تاکنون نپذیرفته است که مراسم و پیام ویدئویی تقدیم جایزۀ شادی صدر به شیوا نظرآهاری را پخش کند. قرار بود چهارشنبه دهم مارس، پیام ویدئویی شادی صدر که در آن دلایل تقدیم جایزه خود به شیوا نظرآهاری را اعلام می کند، در مراسم اهدای جایزه به صدر و برندگان دیگرجایزه، در حضور هیلاری کلینتون و میشل اوباما، بانوی اول آمریکا پخش شود که خبر رسید وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است این پیام را پخش نکند؛ همزمان شبکه فمینیستی فراملیتی در اطلاعیه ای مطبوعاتی، این اقدام را "خاموش کردن صدای اعتراض و همبستگی زنان" خواند.

--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

افزایش همجنس گرایی و ارتباط جنسی اینترنتی بین دختران و پسران



  شهرزادنیوز:
روابط همجنس‌گرایانه در هر دو جنس دختر و پسر و نیز ارتباط ‌جنسی
اینترنتی، رو به افزایش و گسترش است‪.
دکتر گلزاری، روانشناس و پژوهشگر مسائل خانواده، ضمن بیان این مطلب، از افزایش نگران‌کننده طلاق به دلیل مشکلات جنسی خبر داد و گفت که در برخی مناطق تهران از هر سه ازدواج، یک مورد به طلاق منجر شده و در مجموع میانگین طلاق در تهران 35 درصد است؛ در این میان افزایش تعداد مطلقه‌های جوان، چالش جدی جامعه امروزاست.
به گفته وی، وضعیت سلامت روان افراد متأهل 2 تا 5/2 برابر بدتر از مجردهاست. حتی در استان‌هایی همچون یزد و چهارمحال بختیاری که آمار طلاق به دلیل مسایل فرهنگی و سنتی پایین است، این آشفتگی روانی متأهل‌ها نسبت به مجردها، 3 تا 4 برابر است و این آمار ها بیانگر بحران‌های شدید روحی در درون خانواده‌هایی است که به دلایلی جلوی طلاق را می‌گیرند.
دکتر گلزار در ادامه، با اشاره به صعود شهر مذهبی قم در زمینه طلاق از رده یازدهم به رتبه چهارم، نتیجه گرفت که بحران های جنسی رو به افزایش است
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

اطلاعیه جنبش سبز شیراز ( نحوه برگزاری چهارشنبه سوری سبز در شیراز )



در 9 ماه اخير مردم هميشه سبز و جوانان شجاع شيرازي همگام با تمام مردم ايران فرياد آزادي خواهي سر دادند و اكنون نوبت به چهار شنبه سوری سبز رسید!!
جشني كه نه تنها از طرف دولت هيچ حمايتي نمي شود بلكه در اسم آن هم تغيير ايجاد كرده اند (چهار شنبه آخر سال!!).
از آنجا كه در برگذاري اين جشن ملي توسط ايرانيان هيچ ترديدي وجود ندارد ما ايرانيان سبز هم همانند تمام مردم اين جشن را هرچه با شکوه تر برگذار خواهيم كرد.
در چند ماه گذشته و بخصوص 22 بهمن مردم سبز ايران براي نشان دادن اعتراض خود از راهكارهاي مسالمت آميز و بدون خشونت استفاده كرده اند و چيزي جز خشونت و سركوب نديدند.22بهمن امسال درس بزرگي براي ما بود.روزي كه فضاي شيراز به طرز وحشتناكي امنيتي شده بود و حتي به عابران پياده هم رحم نمي كردند.اين فضاي امنيتي در كلان شهرهاي ايران تمريني بود براي سركوب مردم در صورت دستگيري مير حسين موسوي و مهدي كروبي!!
با توجه به اينكه بيشتر مردم مراسم چهارشنبه سوري را همراه با خانواده خود برگذار مي كنند امكان برگذاري تظاهرات بسيار كم خواهد بود.پس بايد از روشهاي ديگري براي چهارشنبه سوري استفاده كنيم.روشهاي پيشنهادي جنبش سبز شيراز به شرح زير است.
1-تجمع در بزرگراه چمران ، ميدان نمازي ، ملاصدرا ، سينما سعدي و برپا كردن آتش بزرگ و برگذاري مراسم چهار شنبه سوري .
2-بوق زدن ممتد ماشين ها در هنگام عبور از خيابانهايي كه آتشي در آن مشاهده مي شود.
3-شعار نويسي گسترده و پخش شب نامه (به منظور گسترش آگاهي عمومي)
4-پاشيدن رنگ سبز و نوشتن شعار روي ديوارها و معابر عمومي (به منظور گسترش آگاهي عمومي و اثبات بی شمار بودنمان)
5-استفاده از ترقه هاي كم خطر اما پر صدا!!!!
6-استفاده از آتش و فشفشه سبز
7-تهیه و به هوا فرستادن فانوس سبز ( به کسانی که بیم از حضور در خیابان را دارند پیشنهاد می شود.آموزش تهیه فانوس سبز در سراسر اینترنت در دسترس است).
8-پخش سرود با صداي بلند (پيشنهاد ما سرود اي ايران)
9-سوزاندن عكسها و بنر هاي مربوط به دولت در سطح شهر و تهيه عكس و فيلم (قطعا بازتاب خوبي در جهان خواهد داشت).
10-مقابله با نيروهاي بسيج و انتظامي و خلع سلاح كردن آنها در صورت حمله بی دلیل و دستگيري هم وطنانمان
جنبش سبز شیراز ضمن دعوت از مردم برای شرکت در مراسم چهارشنبه سوری امیدوار است در این شب زیبا و خاطره انگیز هیچ کدام از همشهریان و هموطنانمان دچار حادثه و سوختگی نشوند.خواهشمندیم در برگذاری مراسم و استفاده از مواد آتش زا احتیاط کنید.هر ایرانی سبز یک رسانه پرقدرت سبزبه امید آزادی و پیروزی جنبش مردمی ایران.
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی