۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

مرگ خوب است اما براي همسايه!

تا امروز بسياري از طرفداران دكتر احمدي‌نژاد بخاطر اينكه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي خود؛ به هدف اعتمادسازي نسبت به نظام خواستار آزادي زندانيان حوادث اخير شده بودند، ناراحت بوده و اين ناراحتي را با مقالات، مصاحبه‌ها و سخنراني‌هاي خويش ابراز مي‌كردند. اما ديروز اتفاق ديگري افتاد!

آقاي احمدي‌نژاد با نگارش نامه‌اي به آيت الله هاشمي شاهرودي خواستار اعمال «حداكثر» رأفت اسلامي نسبت به بازداشت‌شدگان اخير شد!

بگذريم از اينكه اين نامه «یک روز پس از دستور صريح آيت‌الله شاهرودي» براي تعيين تكليف وضعيت زندانيان «حداكثر تا يك هفته‌ي ديگر» نوشته شده است!

از اين مساله هم بگذريم كه خبر نامه‌ي رييس جمهور «سه ساعت» بعد از اعلام خبر آزادي قريب الوقوع 140 نفر از بازداشت شدگان اخير منتشر شد! (به ساعت و تاريخ اين دو خبر در خبرگزاري فارس که لینک آنها در پایان همین متن قرار داده شده است نگاه كنيد.)

آزادي بازداشتي ها

خبرگزاري فارس: انتشار خبر در ساعت ۱۸:۰۱

آزادي بازداشتي ها

خبرگزاري فارس: انتشار خبر در ساعت ۲۱:۱۵

از همه‌ي اينها كه بگذريم، مساله اين است كه آيا وقتي آيت الله هاشمي رفسنجاني چنين درخواستي را مطرح مي‌كند بايد آنرا در راستاي حمايت از اغتشاش‌گران و آشوب طلبان و همراهي با عوامل كودتاي مخملي (!) ارزيابي كرد اما اگر اين تقاضا از طرف دكتر احمدي‌نژاد يا شخصيت ديگري مثل آقاي دكتر توكلي صورت بگيرد بايد سكوت كرد يا آنرا نشان از رأفت اسلامي يا توجه به حقوق شهروندي دانست؟!

سايت الف (وابسته به دكتر توكلي) پس از خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي تهران متني با عنوان «17 سوال از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره مواضع اخیرشان» به قلم دكتر الياس نادران را منتشر كرد اما توکلی ديروز شخصاْ در سخنان تندی به حمايت از حقوق زندانيان سياسي روی آورد!

به راستي آيا مرگ فقط براي همسايه خوب است؟!
 
 
اگه در ایمیل ها اختلال انداختن ، تمام بلاگ های من آماده می شن به ترتیب اهمیت!:
و...

آقای ابطحی اعترافاتت هرچه باشد ؛ ما از تو حمایت می کنیم

در تک تک کلمات ابطحی ،

آثار خون ، شکنجه وحشیانه و تهدید به مرگ عزیزان هویدا بود !

آقای ابطحی اعترافاتت هرچه باشد ؛ ما از تو حمایت می کنیم


آقای ابطحی عزیز همه ی ما می دانیم که چه قدر در زندان آزار دیده اید و تحت فشار بوده اید و همه می دانیم که چقدر تهدید شده اید و در این مدت چه سختی هایی را متحمل شده اید . هم اطلاع داریم که خانواده ی شما از نبود شما پیوسته در بی تابی بوده و حتی یک دقیقه ی خوش نداشته .
و می دانیم که اعترافات شما و شاید بسیاری از دوستان دیگر تحت تاثیر همین فشار های روانی و جسمیست … پس شک نداشته باشید آقای ابطحی که
مردم حامی شما هستند و اعترافات شما هرچه باشد مردم شما را دوست دارند و برای شما بیشترین احترام را قائلند .

آقای ابطحی شما و دیگر دوستان در بند بیشترین و بهترین حامیان را دارید پس شک نکنید که در این مسیر پیروزی براش شماست و بازنده ی اصلی این بازی آقایان مرتضوی و دیگر همکارانشان هستند که با زور و شکنجه از متفکرین ایرانی قصد اعتراف گیری دارند .
اعترافات شما هرچه باشد و بر علیه هر که باشد ما به خوبی شما رو درک می کنیم و قوی ترین حمایت ها را از شما خواهیم کرد .

 

خون‌بهای خواهر و برادر تو و من...

نسخه بلوتوثی کلیپ «خون‌بها» را از اینجا دریافت کنید
(کلیک راست + save target as) 

لطفن! با دریافت این فایل و توزیع آن از طریق بلوتوث، به زنده نگه داشتن یاد شهدای این جنبش کمک کنید.

 

مـوسوی: مردم از راهی که آمده‌اند، باز نخواهند گشت. نظام هم هیچ چاره‌ای ندارد جز آنکه به آرمـــــــــــان‌های انقلاب اسلامی و قانون‌اساسی بازگردد و اگر برنگردد، مــــردم آن را باز می‌گردانند.

نامه ستاد 88 استان گلستان به آیت‌الله نورمفیدی:

نامه ستاد 88 استان گلستان به آیت‌الله نورمفیدی: انتظار داریم از حقوق مردم به طور شفاف دفاع کنید

ستاد ملي جوانان حامي خاتمي – ياران موسوي (88) استان گلستان در نامه اي خطاب به آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در استان گلستان، نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري و همچنين امام‌جمعه شهر گرگان، به بيان ديدگاهها و نظرات و انتقادات خود در رابطه با انتخابات پرداختند و از ايشان خواستار اتخاذ مواضع روشن‌تر در قبال اتفاقات اخير کشور و تلاش براي آزادي زندانيان شدند.

به گزارش «موج سبز آزادی» به نقل از بارش نیوز، متن کامل اين نامه به شرح زير است:

«بِسمِ ربِ الشُهَدا وَالصّديقين»

«لايحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و كان الله سميعا عليما»
«خداوند دوست نمي دارد که کسي به گفتار زشت صدايش را بلند کند، مگر آنکه ظلمي به او شده باشد...»


حضرت آيت الله سيد کاظم نورمفيدي
سلام عليکم؛


حوادث پيراموني انتخابات دهم رياست جمهوري مارا بر آن داشت که هرچند با تاخير که صبر به اميد اصلاح بود، مطالبي را با حضرتعالي به عنوان يار ديرين امام در ميان بگذاريم.


حضرت آيت الله،


خرداد، ماه خلق حماسه هاي جاويد و تجلي حضور حماسي مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي و سياسي از جمله انتخابات است. برگزاري انتخابات اخير و حضور پرشور و بي سابقه مردم که به اميد ايجاد تغيير و اعتراض نسبت به وضع موجود در صحنه حاضر شده بودند، مويد اين ادعاست. انتخابات دهم داراي ويژگي هاي مثبتي همچون حضور سلايق مختلف سياسي، نمايش چشمگير حضور جوانان ايران زمين و تشکيل خودجوش جنبش هاي جوانان بود که ستاد ملي جوانان حامي خاتمي(88) که با حضور بيش از30 هزار جوان فعال و تحصيلکرده اين مرز و بوم در 9 ماه مانده به انتخابات به صورت خودجوش و از ميان جوانان علاقه مند به اصلاحات شکل گرفت و با فعاليت سازنده خود در حوزه جوانان، تلاش در استحکام هرچه بيشتر پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي داشته است از آن نمونه است و همچنين گروههاي ياري و موج سوم و . . .


جناب آقاي نورمفيدي،


اما انتخاباتي که مي توانست موجب سربلندي انقلاب و نظام در عرصه هاي مختلف جهاني شود به کام ملت ايران تلخ گرديد و آرزويي گشت که تاکنون محقق نشده است، چرا که گردانندگان صحنه انتخابات بر اين باور نبودند که رأي مردم به مانند حضورشان تأثيرگذار است.مهندسي انتخابات ، استفاده تمام و کمال از امکانات دولتي، سوءاستفاده و بهره برداري يک سويه از رسانه ملي، امنيتي کردن فضاي انتخابات و .... جامعه را به سوي التهاب و افزايش نگراني ها نسبت به آينده کشور پيش برد.


پس از اعلام نتايج حيرت انگيز انتخابات و شکل گيري اعتراضات مدني نسبت به اعلام اين نتيجه نيز دست اندرکاران انتخابات به جاي اجازه ي استفاده از ظرفيت هاي قانون اساسي مانند اصل 27 که تشکيل اجتماعات و راهپيمايي ها را بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل به مباني اسلام نباشد ، حق مردم مي داند و يا پذيرفتن نظرات بزرگان و دلسوزان نظام مانند آقايان خاتمي، موسوي و کروبي مبني بر بررسي بيشتر و ابطال انتخابات يا برگزاري رفراندوم(همه پرسي)، با خس و خاشاک خواندن و تهديد به سرکوب معترضين به نتيجه انتخابات و دستگيري نيروهاي سياسي با سابقه و دلسوز نظام و کساني که در ايجاد و بقاي اين نظام مقدس نقش داشته اند و شما آنها را از نزديک مي شناسيد مانند آقايان ابطحي، حجاريان ،نبوي ،ميردامادي ،تاجزاده و ... و همچنين بازداشت جوانان ستاد 88 و کميته جوانان مهندس موسوي که جز پايبندي به قانون و تلاش جهت نهادينه شدن آن در جامعه و جلب آراي خاموش و اقناع جوانان براي حضور در پاي صندوقهاي رأي در راستاي بالا بردن مشروعيت نظام جرم ديگري نداشتند مانند شهاب الدين طباطبايي ،سعيد نورمحمدي ، حمزه غالبي ، زويا حسني ، سعيده کردي نژاد ، سميه توحيدلو ،عماد بهاور و ... و به خاک و خون کشيدن نسل آينده ي پاک ايران زمين مانند نداها و سهراب ها، به جاي آرام کردن فضا به سمت شعله ور شدن آتش اعتراضات پيش رفتند.


حضرت آيت الله،


در شرايط کنوني و با گذشت هفته ها از زمان برگزاري انتخابات همچنان شاهد اعتراضات مردم و گروه هاي سياسي و اجتماعي نسبت به آنچه اتفاق افتاده هستيم که رييس دولت نهم کاملا در اين خصوص بي تفاوت بوده و خود را در مقابل يک ملت پاسخگو نمي داند ولي براي دفاع از يار غار خود دست به هرکاري زده و حتي در 8 روز مانده به پايان کار دولت تا برکناري وزير اطلاعات که از کليدي ترين وزراي کابينه است، آن هم در اين برهه حساس، پيش مي رود.


جناب آقاي نورمفيدي،


با ادامه وضع موجود يعني اقرار گرفتن تحت فشار در زندان بدون حضور قاضي که شرعاً و قانوناً غيرمجاز است و ادامه دستگيري ها و نگاه داشتن زندانيان بيش از مهلت قانوني و عدم ارجاع آنان به محاکم قضايي و عدم اجازه به آنان در استيفاي حقوق شهروندي خود مانند داشتن وکيل و تماس با خانواده هايشان که مخالف نص صريح قانون است، ديگر شاهد حضور اين چنيني و اقبال مردم براي مشروعيت بخشيدن به نظام جمهوري اسلامي در انتخابات نخواهيم بود که دود آن به چشم همه ما خواهد رفت.


حضرت آيت الله نورمفيدي،


با توجه به مواضع صريح و ضمني اکثر مراجع عظام مبني بر نارضايتي از وضعيت انتخابات و حوادث پس از آن و همچنين پيشنهادات حضرت آيت الله هاشمي در خطبه تاريخي نمازجمعه مبني بر آزادي زندانيان سياسي و آزادي مطبوعات، از جنابعالي انتظار داريم در شرايط فوق العاده و حساس کشور همراه با توده هاي ميليوني مردم، نخبگان، فرهيختگان و دلسوزان واقعي کشور و انقلاب و مراجع عظام تقليد و علماي بلاد از نفوذ خود در حاکميت استفاده نموده و نسبت به وضعيت موجود در کشور موضع شفاف تري اتخاذ کرده و براي آزادي فوري زندانيان سياسي تلاش کنيد زيرا به فرموده مولاي متقيان علي(ع)، سکوت در برابر ظلم همراهي با ظالم است.


حاج آقا نور،


ما از کودکي شما را با اين نام مي شناسيم و از نوجواني تاکنون در صف نماز شما و پاي منبر بزرگاني همچون شما درس دين و معرفت آموخته ايم و هميشه شما را پشتوانه قابل اتکا در انجام فعاليتهاي اصلاح طلبانه خود مي بينيم، اما از شما انتظار داريم به عنوان فردي انقلابي و متدين بيش از اين در جانبداري از حقوق مردم کوشا باشيد. ما به عنوان يک علاقه مند به شما ،در جواب جواناني که مصلحت سنجي بيش از حد جنابعالي در اين امر را به حفظ جايگاه حکومتي و دنيوي و عافيت طلبي شما تعبير مي کنند، پاسخي نداريم.
در پايان اميد داريم با اهتمام حضرتعالي به موارد ذکر شده و تلاش در بازگشت روحيه اميد و اعتماد در بين مردم، شاهد تحقق آرمانهاي راستين انقلاب عظيم اسلامي و پير فرزانه آن ، حضرت امام خميني (ره) باشيم و نگذاريم اين اعتراضات چون آتش زير خاکستر باقي بماند که خداي ناکرده هر روز نگران از شعله ور شدن آن باشيم.

ان الله يامركم ان تؤدوا الامانات الي اهلها و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل

با آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون براي جنابعالي


ستاد ملي جوانان حامي خاتمي (88)
ششم مرداد ماه سال هزار و سيصد و هشتاد وهشت

چرا با این قاتل خرابکار برخورد نمی شود ؟

حجت السلام طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج در همايش "پيامدها و آسيب هاي حماسه 22 خرداد" با اشاره به نقش دولتهای بیگانه در دامن زدن به آشوبهای بعد از انتخابات و وارد کردن مقادیر زیادی سلاح و مهمات برای خرابکاران و آشوبگران از دستگيري اغتشاشگراني با لباس بسيجي خبر داد و اعلام کرد که در طول درگيري ها،‌پليس،‌ افراد متعددي که لباس پليس يا بسيج را پوشيده بودند، دستگير کرده است. ( مشروح کامل سخنان وی را می توانید اینجا بخوانید ) . وي افزود: با اين حال، بسيج با مردمي که ناراضي هستند و گمان مي کنند که بايد از راي خود دفاع کنند، برخورد نمي کند.

پس کاملا واضح و مبرهن است که یک تعداد کشته شده اند و حتی دولت جمهوری اسلامی هم بر آن اذعان داشته و تائید نموده اما این قاتلین که هستند ؟ بر اساس صحبتهای آقای طائب اینها افرادی هستند که در خارج آموزش دیده اند و سلاح و مهماتشان نیز از خارج از کشور آمده است و حتما یکسری لباس بسیج و سپاه هم از میدان حسن آباد تهران خریده اند و بر تن کرده اند .
گفتنی ها برای کمک به شناسایی این مزدوران خارجی یکی از این افراد را برای دستگیری و مجازات دستگاه قضایی کشور معرفی می نماید :
سرهنگ پاسدار سید عباس رسولی
جانشین فرمانده عملیات ناحیه مقاومت بسیج مقداد، غرب تهران
گفتنی است نامبرده از جمله افرادی می باشد که بعد از سرکوب و کشتار شهروندان تهرانی در منطقه غرب تهران و بخصوص خیابان آزادی در دوشنبه بیست و پنجم خرداد، در روز نهم تیرماه مورد تقدیر فرمانده سپاه محمد رسول الله (تهران بزرگ) سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی ( اینجا بخوانید) قرار گرفته است .در آخر از فرمانده محترم بسیج از آنجا که طبق بیاناتشان بسیج با مردمی که مردمی که ناراضی هستند برخورد نمی کند می خواهم که با این مزدور متخلف برخورد قاطعانه و یا بقول امام جمعه موقت تهران
حجت السلام احمد خاتمی بیر حمانه برخورد نمایند
!
 
اگه عکس ها رو ندیدید اینجا بیا

خبرهای ویژه از اوین

سه خبر ویژه از اوین یا درباره‌ی زندانیان آن به دست «موج سبز آزادی» رسیده است که در ادامه می‌خوانید
 

خبر اول اینکه منابع موثق اعلام کرده‌اند چند تن از زندانیان سیاسی جوان‌تر در ساختمانی خارج از اوین که فاصله‌ای 15-20 دقیقه‌ای با اوین دارد، نگهداری می‌شوند. محل دقیق این ساختمان و قانونی یا غیر قانونی بودن این بازداشتگاه مشخص نیست.


خبر دوم اینکه یکی از خانم‌های آزاد شده از اوین، خبر داده که از سلول کناری، صدای سمیه توحیدلو را به همراه چند نفر دیگر می‌شنیده که روحیه‌ی خوبی داشته‌اند و با هم سرود دسته‌جمعی می‌خوانده‌اند.


خبر سوم اینکه سعید نورمحمدی، عضو جوان جبهه مشارکت، پس از 29 روز بالاخره با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و از سلامتی خود خبر داده، اما نسبت به اتمام یا عدم اتمام بازجویی‌هایش ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی هم خواستار تعیین تکلیف و آزادی همه زندانیان تا نیمه‌ی شعبان شد

آیت الله مکارم شیرازی از طرفداران جناح های مختلف سیاسی خواست اختلاف سلیقه‌ها را تبدیل به اختلاف در اصول و اهداف کلی نکنند و تاکید کرد: برای رسیدن به آرامش بیشتر لازم
است تکلیف زندانیان اخیر هر چه زودتر روشن شود و همه از بلا تکلیفی در آیند

به گزارش خبرگزاری مهر، این مرجع تقلید شب جمعه در صحن جامع رضوی در بیاناتی که بعد از اداء نماز مغرب و عشاء درباره دعاو شرایط اجابت دعا داشت ، گفت : جامعه ما بحمدالله رو به آرامش می‌رود، مشروط بر اینکه از ادبیات ستیزه‌جویانه که اکنون حاکم بر بعضی از جراید و سایت‌هاست، بپرهیزیم و به شایعات دروغ و تنش‌زا که بازار داغی دارد، دامن نزنیم.


این مرجع تقلید ادامه داد: به فکر آینده باشیم و بدانیم این امور علاوه بر اینکه موجب ناآرامی فکری مردم می‌شود به فعالیت های شدید لطمه وارد می‌کند و خسارات زیادی به دنبال دارد.


وی اظهار داشت: برای رسیدن به آرامش بیشتر لازم است تکلیف زندانیان اخیر هرچه زودتر روشن شود؛ آنهایی که خطایی ندارند یا خطایشان بر طبق رافت و رحمت اسلامی قابل ارفاق است، هرچه زودتر آزاد شوند و امیدواریم تا نیمه شعبان میلاد مبارک حضرت مهدی (ارواحنا فداء) هیچ یک از این زندانیان در زندان نمانده باشند و آنها که جرم قابل توجهی دارند نیز از بلاتکلیفی درآیند.

گزارش تصویری مراسم چهلم شهدای جنبش سبز در گرگان

مراسم چهلم شهیدان سبز در مققبره شهدای گمنام در امامزاده عبدالله گرگان به صورت تجمع سکوت و با بلند کردن پلاکارد و روشن کردن شمع برگزار شد.

 

نامه پستی مردم قزوین

صدها نامه پستی مردم قزوین در اعتراض به کودتا

صدها تن از مردم قزوین با ارسال نامه‌هایی به رئیس مجلس و نمایندگان این شهر، خواستار ابطال انتخابات، برگزاری مجدد آن و آزادی زندانیان سیاسی شدند.

گزارش «موج سبز آزادی» از قزوین حاکی است صدها تن از مردم شهر قزوین و شهر صنعتی البرز با ارسال نامه‌هایی به علی لاریجانی، رئیس مجلس، و محمدحسن ابوترابی و قدرت علیخانی، دو نماینده این شهر در مجلس هشتم، خواستار بازگشت آنها به خواسته‌های ملت شدند.

خواسته‌هایی که در این نامه‌ها به آنها اشاره شده، شامل نایستادن در برابر خواست ملت، ابطال انتخابات قبلی، برگزاری انتخابات مجدد، آزادی زندانیان سیاسی و محاکمه مجرمان حوادث اخیر بوده است.

گزارش «موج سبز آزادی» حاکی است این نامه‌ها از طریق پست ارسال ارسال شده و شهروندان قزوینی هنوز از رسیدن نامه‌ها به
نمایندگان و رئیس مجلس مطمئن نشده‌اند. اما پیگیر نتیجه‌ی درخواست خود از نمایندگان هستند.

تظاهرات در تهران و چند شهر دیگر در چهلم قربانیان خشونت ها

عصر روز پنجشنبه هزاران نفر از عزاداران سر مزار ندا آقا سلطان رفتند که در مواردی با برخورد پلیس مواجه شدند

تهران روز پنجشنبه همزمان با چهلم شماری از قربانیان خشونت های پس از انتخابات، شاهد یک تجمع بزرگ در بهشت زهرا و همزمان اعتراضات پراکنده اما گسترده در سطح شهر
 
بوده است. برخی گزارش ها همچنین حاکی از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در برخی دیگر از شهرهای بزرگ ایران از جمله اصفهان و رشت و مشهد و اهواز است

در تهران به غیر از بهشت زهرا که شاهد تجمع حداقل چندین هزار نفر بر مزار ندا آقا سلطان، از قربانیان خشونت ها بود، معترضان در نقاط مختلف بخش های مرکزی و شمالی شهر در دسته ها کوچکتر به سر دادن شعار پرداختند.

بسیاری از معترضان قصد داشتند در مصلی بزرگ تهران در بزرگراه رسالت برای کشته ها عزاداری کنند اما با برخورد نیروی ضدشورش روبرو شدند و به همین دلیل اعتراضات پراکنده به خیابان های اطراف یا حتی نقاط دورتر چون میدان ولیعصر کشیده شد.

پلیس ضدشورش عصر پنجشنبه در گورستان بهشت زهرا و همچنین در خیابان های مرکزی تهران با معترضان درگیر شد و برای پراکنده کردن آنها از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای بزرگداشت یاد کشته شدگان حوادث اخیر تهران حدود ساعت چهار بعد از ظهر در بهشت زهرا حضور یافتند، اما مأموران پلیس برای آنها محدودیت ایجاد کردند و با عزاداران درگیر شدند.

به علاوه مادر و برادر سهراب اعرابی از دیگر قربانیان خشونت های پس از انتخابات بر سر مزار ندا آقا سلطان حاضر شدند و در باب "مظلومیت" کشته ها سخن گفتند.

گزارش هایی از وقوع تجمع های اعتراضی در میدان ونک، خیابان مطهری، خیابان بهشتی، خیابان حافظ شمالی، خیابان ولیعصر، خیابان زرتشت و خیابان فاطمی منتشر شده است.

ویدئوهایی که در طول پنجشنبه شب به تدریج در وبسایت "یوتیوب" قرار داده شد حاکی از شعارهای تند برخی از تظاهرکنندگان علیه آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و پسر او مجتبی خامنه ای بود. در این ویدئوها شعارهای "مرگ بر خامنه ای"، "خامنه ای قاتله، ولایتش باطله" و "مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی" شنیده می شود.

اما شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "عزا عزاست امروز، ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز" بیش از هر شعار دیگری در تجمعات این روز شنیده شد.

"استقلال آزادی، جمهوری ایرانی" شعار دیگری بود که برای اولین بار در جریان اعتراضات پس از انتخابات شنیده شد.

معترضان در وبلاگ ها و شبکه اجتماعی "توییتر" از راهپیمایی و تجمعات اعتراضی در برخی شهرهای دیگر از جمله اهواز، رشت، اصفهان و شیراز خبر می دهند. ویدئوهای متعددی از راهپیمایی اعتراضی مردم در رشت، اهواز و اصفهان منتشر شده است.

شاهدان عینی در گفتگو با مجله آمریکایی تایم راهپیمایی در این سه شهر را تایید کرده اند.

یک شاهد عینی در تهران به خبرگزاری رویتر گفت: "پلیس ضدشورش را دیدم که بعضی از تظاهرکنندکان در خیابان عباس آباد را دستگیر کرد. آنها همچنین شیشه ماشین هایی را که رانندگان آنها به نشانه حمایت از موسوی بوق می زدند شکستند."

در برخی خیابان ها اتومبیل ها راه را بند آورده و مسافران با پیاده شدن از اتومبیل شعارهای اعتراضی سر می دادند.

پیش تر شاهدان عینی که در بهشت زهرا حاضر بودند، گفتند که آقای موسوی کوشید که بر سر مزار ندا آقاسلطان، دختر جوانی که در جریان اعتراضات روز ۳۰ خرداد تهران کشته شد، حضور یابد، اما مأموران پلیس ضد شورش آقای موسوی را احاطه کردند و در حالی که صدها تن از عزاداران شعار "یا حسین، میر حسین" سر می دادند، او را به اتومبیلش باز گرداندند.

هاجر رستمی مطلق مادر ندا آقا سلطان - عکس از وبسایت کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

هاجر رستمی مطلق مادر ندا آقا سلطان در پارکی در نزدیکی خانه اش با روشن کردن شمع به عزا نشست

به گفته شاهدان عینی، گروهی از عزاداران اتومبیل آقای موسوی را احاطه کردند و کوشیدند مانع از رفتن آقای موسوی شوند، اما مأموران پلیس به زور راه را باز کردند تا اتومبیل از محل دور شود.

آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی گزارش می دهد که پس از آنکه موسوی مجبور به ترک محل شد جمعیت در اطراف مزار ندا آقا سلطان به چندین هزار نفر افزایش یافت.

بنابه این گزارش حمله پلیس به جمعیت زمانی شروع شد که مهدی کروبی سعی کرد بر سر مزار ندا سخنرانی کند. آقای کروبی در پی حمله مجبور به ترک محل شد و به نوشته وبسایت های هواداران مخالفان، چندین نفر از یاران او کتک خوردند.

به گزارش آسوشیتدپرس حتی پس از این درگیری هزاران نفر از عزاداران همچنان به سوی مزار ندا آقاسلطان سرازیر شدند.

شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفتند که عده ای از عزاداران به سوی گروهی از مأموران پلیس که مهدی کروبی را محاصره کرده بودند، سنگ پرتاب کردند.

سحام نیوز، وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی (حزب آقای کروبی) تایید کرده است که هم آقای کروبی و هم آقای موسوی توانسته اند برای لحظاتی بر سر مزار ندا آقاسلطان توقف کنند و فاتحه بخوانند.

در ویدیویی که از این مراسم در سایت یوتیوب منتشر شده شعارهایی همچون "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم" و "مرگ بر دیکتاتور" شنیده می شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی نوشته است که پلیس با باتوم و کمربند با عزاداران برخورد کرده است.

به گزارش "کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران" هاجر رستمی مطلق، مادر ندا آقا سلطان که قبلا قصد خود برای رفتن به مزار دخترش در روز چهلم او را اعلام کرده بود، چهارشنبه شب به دلایل نامشخص گفت که او و خانواده اش برنامه خود برای رفتن به بهشت زهرا را لغو کرده اند.

برخی گزارش ها حاکی از فشار بر خانواده آقا سلطان برای خودداری از برگزاری این مراسم در بهشت زهرا بوده است. به گفته "کمپین بین المللی حقوق بشر" مادر ندا که هر پنجشنبه در محل قتل او شمع روشن می کند این روز را در پارکی در نزدیکی منزلشان شمع روشن کرد و به عزا نشست.

درگیری در تهران

مأموران پلیس در میدان ونک به سمت معترضان کپسول گاز اشک آور شلیک کردهاند

پیش تر وکیل مهناز محمدی، مستندساز ایرانی از بازداشت او، جعفر پناهی و رخساره قائم مقامی در بهشت زهرای تهران خبر داده بود.

خانم محمدی، آقای پناهی و خانم قائم مقامی صبح پنجشنبه به همراه تعداد دیگری از فیلمسازان و مستندسازان ایرانی برای گذاشتن گل بر مزار کشته شدگان حوادث اخیر به بهشت زهرا رفته بودند.

مراسم روز پنجشنبه در بهشت زهرا به مناسبت چهلمین روز درگذشت کسانی برگزار شد که در اعتراضات روز ۳۰ خرداد در تهران کشته شدند.

روز ۳۰ خرداد، یک روز پس از آنکه آیت الله علی خامنه ای در نماز جمعه خواستار پایان یافتن اعتراضات خیابانی شد، تعداد زیادی از معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در اثر برخورد نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج کشته، مجروح یا بازداشت شدند.

مقامات ایران تعداد کشته شدگان حوادث آن روزهای تهران را حدود ۲۰ نفر اعلام کردنداما مخالفان دولت می گویند تعداد کشته شدگان بیش از این ها است.

برخی از مسئولان نظامی و انتظامی ایران کشته شدن این افراد را به "اغتشاشگران" نسبت داده اند، اما مخالفان می گویند که نیروهای حکومتی به سوی معترضان تیراندازی می کردند

برگرفته از: بی بی سی

.

دیدار خاتمی با خانواده تعدادی از کشته شدگان حوادث اخیر

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، روز پنجشنبه با حضور در منزل تعدادی از کشته شدگان ناآرامی های بعد از انتخابات ریاست حمهوری ایران، با خانواده های آنها ابراز همدردی کرد.

آقای خاتمی ابتدا در خانه سهراب اعرابی که در تظاهرات میلیونی روز 25 خرداد ناپدید و چند هفته بعد از آن، جنازه اش تحویل خانواده اش شد، حضور یافت.

در منزل سهراب اعرابی، علاوه بر خانواده او، خانواده کیانوش آسا و اشکان سهرابی، دو کشته شده دیگر در ناآرامی های اخیر حضور داشتند.

آقای خاتمی در این دیدار تاکید کرد مردم ایران "رشیدند" و از خواست های خود دست بر نمی دارند.

محمد خاتمی همچنین گفت: "اگر اولین حادثه‌ای که منجر به کشته شدن عده‌ای شد روز 25 خرداد باشد، امروز چهلم آنان است؛ گرچه در این مدت بر عدد کشته شدگان و دستگیرشدگان افزوده شده است و چه خوب بود که سنت اربعین (چهلم) این عزیزان را در اجتماعی بزرگتر که مطمئنا صدها هزار نفر در آن شرکت می‌کردند اجرا می کردیم که متاسفانه از این امر جلوگیری کردند."

آقای خاتمی همچنین روز پنجشنبه به خانه مسعود هاشم زاده، یکی دیگر از کشته شدگان درگیری های روز 30 خرداد در تهران، حاضر شد و به خانواده او تسلیت گفت.

 

درود بر غیرت این مرد ایرانــــــــــــــــــــی