۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي: جنازه‌های اعدام شدگان را در خیابانها بگردانید


ایرنا:
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: تمنا و خواهش ملت اين است كه فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي را به سمع ملت برسانند و چشم فتنه را از بيخ و بن بركنند.
حجت‌الاسلام غلامرضا حسني، در خطبه هاي نمازجمعه شهر ارومیه با اشاره به اعدام دو نفر از عوامل فتنه گر و سلطنت طلب و محكوميت ‪ ۱۱‬نفر از عوامل ديگر گفت: بايد براي جلوگيري از آشوبها، جنازه‌هاي اعدام شده‌ها در خيابانهاي تهران در مقابل ديد عموم قرار بگيرد.
نماينده ولي فقيه افزود: اين زباني كه به جاي جمهوري اسلامي، جمهوري ايراني مي‌گويد بايد كنده شود و قلوب دلسوزان انقلاب با اعدام آنهايي كه به عاشوراي حسيني اهانت كردند، درمان مي‌يابد. 

--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی


بیانیه فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز در اعتراض به اعدام مخالفین


شبحی سرتاسر ایران را فراگرفته است.شبحی که خواب از چشم دولتمردان یاغی ربوده است.شبحی که بر فراز سرهای آشفته حاکمان و کودتاچیان سنگینی می کند و آن چیزی جز نابودی ستمگران و گردنکشان نیست.مرگی که چوبه های دار را هم یارای مقابله با آن نیست.
جنازه های بر دار آویخته کابوس بزدلان و جلادان است ؛آنها نمردند زنده اند.زنده اند تا سرنوشت مضحک حاکمان جهل واستبداد را برای تاریخ روایت کنند.آنان سرافرازان تاریخند و این را حاکمان مفلوک نمی دانند .
مگر زندان کافی نبود؟کشتن معترضان در خیابان ها کافی نبود؟
مگر تباه کردن زندگی انسان ها کافی نبود؟
مگر تماشای کسی که در زیر چرخ های ماشین هایتان دست و پا می زد کافی نبود؟
اینک اعدام؟
چه پیش آمده است؟
آیا جز این این است که اگر در اوج مشروعیت بودید نیازی به این ها نبود؟

صدور احکام سنگین برای فعالین سیاسی ، دانشجویی، کارگری و زنان ، زندان های بلند مدت و اعدام در روز های اخیر به امری عادی و روزمره برای حاکمان بدل شده است.
صدور و اجرای حکم اعدام دل هر انسان شرافتمندی را به درد می آورد.تباهی زندگی جوانانی که زندگی را برای همه می خواهند دل را خون می کند و اشک های مادرانی که هنوز فقدان عزیزانشان را باور نکرده اند ، انسان را از خود بیخود می کند.

--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعدامهای اخیر را محکوم کردند



شبکه جنبش راه سبز (جرس):
مهدی کروبی و میرحسین موسوی ضمن اعتراض به تداوم وضعیت موجود نسبت به احکامی که بدون رعایت مراحل دادرسی برای اعدام برخی از شهروندان صادر شده اعتراض کرده و نسبت به اجرای عجولانه آن نیز ابراز تاسف کردند. رهبران سبز همچنین مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.
به گزارش جرس، در این دیدار که صبح امروز در منزل کروبی برگزار شد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی با ابراز تاسف نسبت به اعدام برخی از شهروندان خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت شدگان اخیر شدند .
موسوی و کروبی با اشاره به پرونده کسانی که اعدام شدند گفتند : " به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته اند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است . به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی 22 بهمن است ."
موسوی و کروبی تاکید کردند :" بازداشت های گسترده فعالان سیاسی ، مطبوعاتی و دانشگاهی به اتهام اعتراض جهت دفاع از حقوق خودشان غیرقانونی است و این در حالی است که روند اعتراف گیری از این زندانیان نیز مغایر با مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد . "
کروبی و موسوی با اشاره به خطبه های احمد جنتی در نماز جمعه این هفته ضمن ابراز تاسف از بیان چنین مسائلی از زبان امام جمعه موقت تهران گفتند : "متاسفانه به جای آنکه از تریبون نماز جمعه برای دعوت مردم به تقوا استفاده شود، خطیب نماز جمعه با توصیه به قوه قضائیه مبنی بر اینکه اگر در 18 تیر ضعف نشان نداده بودید و دستگاه قضایی چند نفر را اعدام کرده بود حادثه روز عاشورا به وجود نمی آمد ، مسئولان را به برخورد و کشتار مردم و ترغیب می کند و عملکرد برخی مسئولان برای اعدام شهروندان به اتهاماتی مبهم و واهی را تبرئه می کند . این جای بسی تاسف است که تریبون نماز جمعه به جایگاهی برای تشویق به خشونت گرایی و ترغیب مسئولان برای اعدام شهروندان تبدیل شده است . "

--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی