۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

مشکل عدم مشروعیت در سفرهای رسمی؛ رییس جمهور برزیل هم به استقبال احمدی نژاد نرفت

به گزارش خبرنگار اعزامي واحد مرکزي خبر به برازيليا ، در مراسم استقبال از محمود احمدي نژاد ، وزير امنيت داخلي و برخي مقامات بلندپايه برزيل در فرودگاه پايتخت اين کشور حضور يافتند
 
  استفاده از پروکسی با همون فیلتر شکن های زیر
  براي حامیان احمدی نژاد یا همون ممونی و حامیان ولي وقیح خامنه ای یا همون خ.ر حـــــــــــــــرام می باشد

 
--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

کاریکاتوری برای زید آبادی - نیک آهنگ کوثر

لینک اصلی

--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

قطع مصاحبه زنده تلویزیون با پوران درخشنده

گفت‌وگوی زنده تلویزیونی پوران درخشنده، کارگردان سینما درباره «معضلات جایگاه زن در سینما و تلویزیون» دیروز پس از گذشت پنج دقیقه از برنامه، نیمه کاره قطع شد.

پوران درخشنده درباره این کار مسئولان صداوسیما گفت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. سئوالی از من پرسیده شد و من در حال پاسخ به این سئوال بودم كه یک مرتبه پخش برنامه متوقف شد و مجری برنامه با مخاطبان خداحافظی كرد.

درخشنده این اتفاق را سئوال برانگیز خواند و گفت: وقتی از اولین كارگردان زن سینمای ایران در برنامه‌‌ای دعوت می‌كنند و با یک پرسش چالشی از او می‌خواهند كه درباره جایگاه زن در سینمای ایران حرف بزند ولی به یكباره برنامه را متوقف می‌كنند، یعنی نمی‌خواهند كه چنین بحثی در رسانه مطرح شود.

گفته می‌شود که قطع گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با پوران درخشنده با حضور چندی پیش رضا استادی در برنامه چهارسو و اعلام دستمزد بازیگران سینما و تلویزیون بی ارتباط نیست.

موضوع دستمزدهای بازیگران به جنجالی در جامعه و در میان هنرمندان تبدیل شد و عزت الله ضرغامی، رییس سازمان صداوسیما برای جلوگیری از تکرار آن، به تولیدكنندگان برنامه‌ تذكر داد.

سقوط جایگاه زن در سینمای ایران

درخشنده درباره مسائلی که در برنامه زنده تلویزیونی باید به آن پرداخته می‌شد، گفت: من به دنبال این مساله بودم که بالاخره جایگاه زن در سینمای ایران چیست. چرا زنان فیلم‌ها و سریال‌ها آنقدر غیرقابل باور هستند.

این کارگردان معتقد است: از خواهران، همكاران، دوستان و دختران و زنانی كه در خانه كارگری می‌‌كنند و ما در جامعه می‌بینیم و لمسشان می‌كنیم در سینمای ایران خبری نیست.

او می‌گوید: این تصویری كه ما از زن می‌بینیم واقعی نیست. من می‌خواهم بدانم خط قرمز‌ها چیست تا حداقل تكلیف‌مان با پرداخت‌های این‌گونه‌ای به زنان روشن شود.

پوران درخشنده چندی پیش هم از نوع نگاه به زنان در سینما انتقاد کرده و گفته بود: متاسفم كه جایگاه زن در سینمای ما تا این حد افت كرده و زن امروز و مشكلاتش تا این حد با سینما بیگانه شده‌اند.

او تاکید کرده بود: تصویر زنانی كه با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه می‌دارند، كجاست؟ كدامیک از تصاویری كه از زن در سینما می‌بینیم، در جامعه كنونی ما مشابهی دارد؟ به جای نمایش آمال و دردهای زنان، تصویری متزورانه از آنها دیده‌ایم كه در مثلث‌های عشقی قرار می‌گیرند.

درخشنده با انتقاد از این‌كه به زنان جامعه ایرانی به شكل درستی پرداخته نمی‌شود، گفته بود: زنان نیمی از جمعیت ما را تشكیل می‌دهند و باید نیمی دیگر آن را نیز تربیت كنند. چقدر از زنان دردمند جامعه و زنان شاغلی كه در زیر بار مسئولیت قد خم می‌كنند ولی خانواده و اقتصاد آن را به تنهایی حفظ می‌كنند، زنان بیوه‌ای كه سعی دارند روی پای خود بایستند، در سینمای ما به تصویر درآمده‌اند؟


--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

کروبی قوه قضاییه را به بی‌توجهی به «مستندات تجاوز جنسی» متهم کرد

مهدی کروبی، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی و به ویژه دادستان کل کشور را به بی‌توجهی به مستندات ارایه شده از سوی وی در باره تجاوز جنسی به زندانیان متهم کرد.به گزارش پایگاه خبری حزب اعتماد ملی آقای مهدی کروبی روز یکشنبه در واکنش به اظهارات اخیر محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور در باره موضوع تجاوز به بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مستندات ارایه شده توسط وی به مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی گفت:«سؤالم از آقای محسنی اژه‌ای دادستان محترم کل کشور آن است که چرا درخصوص سایر مستندات اشاره‌شده اظهار نظر نمی‌کنند»؟ پیشتر محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات دولت نهم احمدی‌نژاد و دادستان کل کشور با نام بردن از پرونده دختری به نام سعیده پورآقایی که قبلاً از وی با عنوان یکی از قربانیان تجاوز در بازداشتگاه‌های نام یاد شده بود، از آن به عنوان «موضوعی سراسر کذب و دروغ» نام برده و با اشاره به اظهارات آقای کروبی در باره تجاوز به بازداشت‌شدگان گفته بود: «کل اینها سناریوی ساختگی و مجعول بود و باز باید دید چه کسانی و با چه انگیزه‌هایی این سناریو را طراحی و تبلیغاتی کرده بودند». این در حالی است که به دنبال تبلیغات پرحجم رسانه‌های حامی دولت و به ویژه تلویزیون جمهوری اسلامی درباره این مورد خاص، حامیان جنبش سبز در ایران ار موضوع سعیده پوآقایی به عنوان «سناریویی ساختگی از سوی حاکمیت برای اعتماد زدایی نسبت به اخبار جنبش سبز» نام برده بودند. دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز با بیان اینکه «مورد سعیده پورآقایی یک سناریوی ساختگی بود» اعلام کرد، وی در یکی از جلسات خود با هیئت سه نفره قوه قضائیه اسناد و مدارکی «بسیار تکان‌دهنده و دلخراش» در باره تجاوز به یک خانم دیگر ارایه کرده است، با این حال دادستان کل کشور در اظهارات خود به این گونه موارد مستند اشاره‌ای نکرده است. مهدی کروبی افزود: «دادستان محترم کل کشور در این خصوص نگفتند که تکلیف این خانم چه شد، زنده است، مرده‌است. به نظر من آقای محسنی لازم نیست این‌قدر به کلیات بپردازند، ایشان بیایند به‌طور مشخص درخصوص این خانم اظهارنظر کنند که الان چه وضعیتی دارند، دروغ گفته، راست گفته و درحال حاضر کجاست؟ چراکه دفتر ما را هم پلمپ کرده‌اند و از وی هیچ خبری نداریم»
http://www.radiofarda.com/content/F11_Iran_Postelection_Karrubi/1885530.html
 

--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

طرح سفرهای استانی موسوی ، کروبی و خاتمی

با توجه به اخبار دریافتی از خبرنگاران در گوشه و کنار کشور، توده مردم علاقه فراوانی به سخن گفتن رو در رو با رهبران جنبش سبز دارند. از هم اکنون خبر می رسد بسیاری از استانها و شبکه‌های سبز فعال در آنها برای میزبانی رهبران جنبش لحظه‌شماری می‌کنند
http://shafaf.ir/fa/pages/?cid=12263

--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

مقاله نيويورک تايمز از تسويه حساب سياسی در ايران: 115 اعدام بعد از انتخابات

به گفته کارشناسان، حکومت ايران درحالی موج جديدی از اعدام ها و احکام اعدام را به راه انداخته است که دولت از کشتارهای قضایی به عنوان حربه ای در ارعاب مخالفان و سرکوب ناآرامی های قومی و گروه های حقوق بشر استفاده می کند. در ايران سابقه تشديد اعدام ها در مواقع بروز بحران وجود داشته است، اما شواهد محکمی وجود دارد که احکام فعلی در پاسخ به بحران سياسی به وجود آمده متعاقب انتخابات خردادماه صادر شده اند. در ماه جاری، پنجمين فرد مرتبط با اعتراضات اخير نيز به مجازات اعدام محکوم شد...بر اساس آمار گروه های حقوق بشر از خبرگزاری های ايران، در فاصله کوتاهی ميان انتخابات خردادماه و تنفيذ حکم رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، 115 نفر اعدام شده اند. هرچند اعدام ها عمدتاً به مجرمان تبهکار و قاچاقچيان مواد مخدر مربوط می شد، اما به نظر می رسد روند و تعداد کشتارها به منظور ارسال پيامی برای مخالفان تنظيم شده باشد. استاد امور بين الملل دانشگاه جورج واشنگتن می گويد: «رژيم هرگز تصور نمی کرد مردم پس از انتخابات، چنين آشکارا دست به تظاهرات بزنند. اعدام ها به منظور ترساندن مردم است. کاملاً مشخص است که چنين هدفی وجود دارد.»...محقق سازمان عفو بين الملل گفت، بالا رفتن تعداد آمارها در زير سايه بحران های سياسی، اقدام غيرعادی از سوی مقامات ايران ارزيابی نمی شود. ايران در سال 1988 و پس از موافقت با آتش بس در جنگ عراق، هزاران زندانی سياسی را که در ابتدا به اعدام محکوم نشده بودند و در حال گذراندن دوره زندان بودند، اعدام کرد. "بدر طيف وسيعی از مسؤولان ايران، از نيروی انتظامی تا قوه قضائيه، علاقه وافری برای اعمال خشونت، وجود دارد. به نظر می رسد میزان شقاوت و سنگدلی بالایی وجود داشته باشد." بنا بر اعلام سازمان عفو بين الملل، در نيمه اول سال 2009، تعداد 196 اعدام در ايران رخ داده است. در فاصله 22 خرداد و تنفيذ حکم رياست جمهوری احمدی نژاد در 14 مرداد ماه، تعداد اعدام ها به 2 مورد در روز افزايش يافت. در سال جاری نيز تا کنون 359 اعدام وجود داشته است. البته تعيين تعداد دقيق اعدام ها مشکل است زيرا سازمان عفو بين الملل تنها به اخبار اعلام شده از سوی منابع خبری دولت استناد می کند...به گزارش وب سايت های مخالف دولت، اجازه ديدن جنازه فتاحيان به خانواده وی داده نشده و دولت مانع از برگزاری مراسم سوگواری برای او شده است...سخنگوی هیئت نمايندگی ايران در سازمان ملل از ارائه پاسخ به دو نامه که درباره مجازات های اعدام از آنها سؤال کرده بود، خودداری کردند...ايران از زمان بحران انتخابات، مانع از فعاليت خبرنگاران خارجی در کشور شده است. با اين حال، مقامات ايران در گذشته از اجرای مجازات اعدام دفاع کرده اند...
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/2009/november/23//115-1.html
--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

ج.ا. تربیت نيروهاي سرکوبگر بسيجي را از این سن وسال شروع میکند.

رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل /رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل صبح امروز با حضور جمعی از بسیج دانش آموزی در دبیرستان فردوسی تهران برگزار شد

--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

محمد عطریانفر با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که از نخستین روزهای پس از انتخابات ۲۲ خرداد در بازداشت به سر می‌برد، با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
خبرگزاری ایلنا به نقل از حسین علیزاده طباطبایی، وکیل آقای عطریانفر، نوشته است که پس از صدور قرار وثیقه ۵ میلیارد ریالی از سوی قاضی رسیدگی کننده به پرونده موکلش، قرار وثیقه پرداخت و نامه آزادی آقای عطریانفر صادر شده است.

پیشتر در روز شنبه خبرگزاری‌ها به نقل از آقای طباطبایی نوشته بودند که دادگاه بدوی برای اتهامات این فعال اصلاح طلب اقدام به صدور حکم کرده است.

آقای طباطبایی در آن روز بدون اشاره به حکم صادره برای موکل خود گفته بود که «طبق قانون ۲۰ روز فرصت داریم که نسبت به حکم صادره اعتراض و در خواست تجدید نظر خواهی ارائه بدهیم که این کار را هم خواهیم کرد».

اکنون وکیل محمد عطریانفر می‌گوید که حکم صادره برای موکلش شش سال حبس تعزیری است که غیر قطعی و قابل تجدید نظر خواهی است.

محاکمه آقای عطریانفر همچون محمدعلی ابطحی، دیگر فعال ارشد اصلاح‌طلب بازداشت شده در جریان وقایع پس از انتخابات، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی صورت گرفته است.

آقای عطریانفر که از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری اخبر بود، عضویت در شورای سیاست‌گذاری روزنامه شرق و هفته‌نامه شهروند امروز، عضویت در نخستین شورای شهر تهران و معاونت سیاسی وزارت کشور در کابینه نخست هاشمی رفسنجانی را در کارنامه خود دارد و در روزهای پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری به همراه بسیاری از روزنامه‌گاران و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به اتهام تلاش برای راه انداختن انقلاب‌های رنگین و مخملی دستگیر شد.

این فعال سیاسی در حالی که از دسترسی به وکیل محروم بود، هفته‌ها را نیز در سلول انفرادی گذراند و سپس در دادگاه‌ موسوم به «کودتای مخملی» به محاکمه کشیده شد و علیه خود لب به اعتراف گشود.

وی همچنین در با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهارات مشابهی را علیه فعالیت‌های سیاسی خود بیان کرد.

محاکمات موسوم به «کودتای مخملی» با اعتراض گروه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب و نیز چند مرجع برجسته شیعه از جمله آیت الله منتظری، آیت الله صانعی و آیت الله بیات همراه بود؛ این مراجع شیعه این محاکمات را «غیرقانونی» و «غیرشرعی» اعلام کردند.

با این حال آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، با دفاع از دستگاه قضایی، اعترافات متهمان علیه خود را «مسموع» دانست و از پخش تلویزیونی آن نیز حمایت کرد؛ رهبر جمهوری اسلامی همچنین مخالفان این دادگاه‌ها را به «مهمل‌گویی» متهم کرد.

شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای علی تاجرنیا

همزمان خبر می‌رسد که علی تاجرنیا از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز که به تازگی بعد از تحمل ۵ ماه زندان آزاد شده بود، به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. آقای تاجرنیا همچنین بر اساس حکم دادگاه باید متحمل ۷۰ ضربه شلاق شود.

در این زمینه حمید فاتح‌نیا، وکیل علی تاجرنیا، به خبرگزاری ایلنا گفته است که موكلش به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی به پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده و حکم ۷۴ ضربه شلاق برای وی نیز در خصوص اتهام توهین به مسئولان كشور (رئیس جمهور و مجموعه دولت) صادر شده است.

وکیل آقای تاجرنیا همچنین با اشاره به نمایندگی موكلش در مجلس ششم اضافه کرده است که اتهام توهین به مسئولان كشور در رأی صادره به گونه‌ای بیان شده كه گویی وی در زمانی كه رئیس جمهور و اعضای دولت مشغول به انجام وظیفه بودند به آنها توهین كرده است در حالی كه آنچه كه در رأی آمده با متن كیفرخواست كاملاً مغایرت دارد.

علاوه بر این وب سایت موج سبز آزادی، نزدیک به گروه‌های اصلاح‌طلب خبر داده است که عاطفه نبوی، فعال دانشجویی نیز که در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری در شام‌گاه ۲۵ خردادماه بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی قمی به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.

عاطفه نبوی هفته گذشته در شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین» و «شرکت در تظاهرات غیرقانونی ۲۵ خردادماه» مورد محاکمه قرار گرفت.

آن طور که موج سبز آزادی خبر داده است، در حکم صادره از سوی دادگاه، وی از اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین، تبرئه شده ، اما به اتهام «اخلال در نظام عمومی» و «اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق شرکت در تظاهرات غیرقانونی» مورد محکومیت قرار گرفته است.

نسرین ستوده وکیل این فعال دانشجویی در خصوص حکم سنگین صادره علیه موکلش می‌گوید: «این حکم نمونه یک حکم غیرعادلانه است. اینکه خانم نبوی به دلیل سوابق سیاسی خانوادگی و فامیلی به چنین مجازات سنگینی محکوم بشوند، با هیچ منطق حقوقی سازگار نیست».

خانم نبوی پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و به مدت ۹۵ روز در این بند به سر برد، اما سپس به قرنطینه متادون و بند عمومی انتقال یافت.


--
کبک آگاه است
بلاگ ویژه پوستـــــر
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

عاطفه نبوي به 4 سال حبس تعزيري محكوم شد

3 آذر 1388
کمیته ی گزارشگران حقوق بشر - عاطفه نبوي، فعال دانشجويي كه در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوري در شام‌گاه 25 خردادماه بازداشت شده بود، از سوي شعبه 12 دادگاه انقلاب به رياست قاضي قمي به تحمل 4 سال حبس تعزيري محكوم شد.
عاطفه نبوي هفته گذشته در شعبه 12 دادگاه انقلاب به اتهامات " ارتباط با سازمان مجاهدين" و " شركت در تظاهرات غيرقانوني 25 خردادماه" مورد محاكمه قرار گرفت. در حكم صادره از سوي دادگاه، وي از اتهام ارتباط با سازمان مجاهدين، تبرئه شده است. اما به اتهام " اخلال در نظام عمومي" و " اجتماع و تباني عليه نظام از طريق شركت در تظاهرات غيرقانوني" مورد محكوميت قرار گرفته است.
نسرين ستوده وكيل اين فعال دانشجويي در خصوص حكم سنگين صادره عليه موكلش مي‌گويد:" اين حكم نمونه يك حكم غيرعادلانه است. اين‌كه خانم نبوي به دليل سوابق سياسي خانوادگي و فاميلي به چنين مجازات سنگيني محكوم بشوند، با هيچ منطق حقوقي سازگار نيست."
ستوده مي‌گويد:"محور بازجويي‌ها و سوال‌هاي مطرح شده در جلسه دادگاه نيز، بر خلاف همه قواعد حقوقي، سوابق خانوادگي و فاميلي عاطفه نبوي بوده و اصل شخصي بودن جرم و مجازات به هيچ وجه مورد توجه قاضي قرار نگرفته است."
ستوده اضافه مي‌كند:" من اميدوارم با توجه به ناعادلانه بودن اين حكم، در دادگاه تجديدنظر به استدلال‌هاي حقوقي اين پرونده توجه شود و حكم بر برائت خانم نبوي صادر شود. زيرا كه هيچ منطقي نمي‌پذيرد كه جامعه‌اي، روشنفكران خودش را به دليل شركت در يك راهپيمايي سكوت با شعار" راي من كجاست" به 4 سال حبس تعزيري محكوم كند.
عاطفه نبوي پس از بازداشت به بند 209 زندان اوين منتقل شد و به مدت 95 روز در اين بند به سر برد، وي سپس به قرنطينه متادون و بند عمومي انتقال يافت.
صدور حكم سنگين 4 سال حبس تعزيري براي اين زنداني سياسي در شرايطي صورت مي‌گيرد كه دادگاه‌هاي ايران در سال‌هاي گذشته تا حد امكان از صدور احكام سنگين حبس تعزيري عليه فعالان زن خودداري كرده بودند.
كميته گزارشگران حقوق بشر، ضمن غيرعادلانه و غيرقانوني دانستن حكم صادر شده عليه عاطفه نبوي، خواهان توجه ويژه نهادهاي بين المللي و حقوق بشري به پرونده وي است. بي‌شك، صدور چنين حكمي نشان دهنده، آغاز صدور احكام سنگين عليه فعالان زن است.


--
کبک آگاه است
بلاگهای ویژه پوستـــــر
http://kabk22.plogger.ir/
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی