۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

خامنه ای: مراسم چهارشنبه سوری آتش پرستی است



ايرنا:
خامنه اي، به سوالاتی درباره مراسم چهارشنبه آخر سال پاسخ داد. اين استفتاء که در پايگاه اطلاع رساني دفتر وی منتشر شده، به شرح ذيل است:
سوال: نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چيست؟
جواب) علاوه بر آنکه هيچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زيادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.
علاوه بر استفتاء ، از دفتر برخي مراجع عظام تقيلد نيز در اين زمينه سوال شد که پاسخ دادند: مراسم چهارشنبه آخر سال، علاوه بر اينکه مبناي شرعي ندارد، نوعي آتش پرستي است و خواندن اشعاري مانند " زردي من از تو و سرخي تو از من" مصداق حاجت خواستن از آتش است.
 --
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

سرنوشت سوسک و موش و کرم احمدی نژاد در فضا :سه موجود زنده این محموله نابود شدند اما تحقیقات بر روی سلولهای ارسال شده ادامه دارد


خبرگزاری مهر:
کارشناس علوم فضایی با اعلام این خبر که در صورت تایید نهایی دومین محموله زیستی در سال 89 به فضا پرتاب می شود از سرنوشت محموله زیستی ارسال شده به فضا خبر داد و گفت: سه موجود زنده این محموله نابود شدند اما تحقیقات بر روی سلولهای ارسال شده ادامه دارد.
محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات محموله زیستی ارسال شده به فضا افزود: محموله زیستی در ایام دهه فجر به فضا پرتاب شد که حاوی موجوداتی چون لاک پشت، کرم و موش و همچنین پنج ذره سلول بود.
وی ادامه داد: موجودات زنده به منظور بررسی مشکلات زیستی آنها در فضا و ذرات سلولها به منظور بررسی و تحقیق در زمینه نحوه تکثیر و سایر مسائل پزشکی و زیستی به فضا پرتاب شدند.
این کارشناس علوم فضا با بیان اینکه سه موجود زنده این محموله همگی نابود شدند گفت: پس از پایان پرتاب ذرات سلولهایی که در این محموله بودند به منظور بررسی مسائل زیستی به آزمایشگاه اعزام شدند و پژوهشگران حوزه پزشکی فضایی در حال تحقیق و بررسی بر روی آن هستند که اولین گزارش این تحقیقات تا پایان هفته جاری اعلام می شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه نتایج حاصل از این پرتاب در پرتابهای دیگر استفاده می شود به مهر گفت: ما در این حوزه در ابتدای راه هستیم و اجرای این پروژه بستر مناسبی برای ارسال موجودات بزرگتر به فضا خواهد بود که این امر به تدریج صورت خواهد گرفت.
پرتاب دومین محموله زیستی در سال 89
رضایی از پرتاب دومین محموله زیستی به فضا در سال 89 خبر داد و به مهر گفت: در صورت موافقت و تایید نهایی در صددیم تا دومین محموله زیستی را در سال 89 به فضا پرتاب کنیم. دومین محموله زیستی با موجودات زنده دیگری آزمایش می شود.

--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

جزئیات بیشتری از شهادت دو زندانی سبز در قم



شبکه جنبش راه سبز(جرس):
جزییات بیشتری از شهادت مظلومانه دو زندانی سبز که در تصادف چند روز گذشته در قم اتفاق افتاد.
اتومبیل حامل زندانیان بعد از انتخابات در هنگام انتقال از زندان به دادگاه انقلاب با یک کامیون برخورد کرده که موجب کشته شدن مهرداد کریمپور و یک زندانی سیاسی دیگر بنام داود ایوزی و یک مامور شد. بر اساس خبرهای رسیدههمچنین یک سرباز در کما رفته و در یکی از بیمارستانهای قم بستری شده است.
مهرداد کریم پور به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بواسطه شرکت در هفتمین روز رحلت آیت الله منتظری و نصب تصاویر مرجع عالیقدر در بیمارستانی که کار می کرد دستگیر شده بود.
مهرداد کریمی پور کارمند بیمارستان الزهرای قم و از علاقمندان و مقلدان آیت الله العظمی منتظری(ره) جهت شرکت در مراسم هفتم معظم له در روز عاشورا جلوی دفتر این مرجع تقلید دستگیر می شود پس از مدتی بازداشت در اداره اطلاعات قم به زندان لنگرود قم منتقل می گردد.
وی اتهامی به جز شرکت در مراسم آیت الله منتظری و یک تماس تلفنی با دفتر این مرجع تقلید جهت اطلاع از مجلس هفتم، نداشته است! ایشان چون املشی بوده است ابتدا می گویند شما از اقوام همسر حجت الاسلام احمد منتظری هستید که می گوید چنین افتخاری ندارم. لکن همشهری ایشان هستم.
کریمی پور به قول یکی از عوامل زندان زبان سرخی داشته است که سر سبزش را برباد داده است! روز چهارشنبه نوزدهم اسفند 1388 در حالی که وی و یک زندانی دیگر را توسط یک ون به دادگاه انقلاب منتقل می کرده اند در جاده قدیم کاشان با یک کامیون تصادف می کنند و دو زندانی (کریمی پور و ایوزی) ویک سرباز مامور زندان کشته می شوند. . جنازه ایشان را جهت تشییع به خانواده اش نداده اند و فقط جهت دفن خانواده را خبر کرده اند.
شهید مهرداد کریمی پور دارای همسر و دو دختر خردسال یکی کلاس اول و دیگری سوم راهنمایی است و مادر و برادر کوچکش هم تحت تکفل او بوده است و مستاجر هم می باشد.
از جزئیات شهید داود ایوزی هنوز گزارشی در دست نیست.
خبرنگار جرس از قم به نقل از همسایگان این شهید مظلوم می افزاید قطعا دادستان و دادیار و قاضی مربوطه در خون او شریکند چون بی جهت اورا در زندان نگهداشته بودند! در حالی که می توانستند اورا با کفالت آزاد کنند و برای بازجویی و دادگاه التزام بگیرند.
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی