۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

صدور حکم اعدام برای یکی از خلبانان ایرانی دوران جنگ ایران و عراق

صدور حکم اعدام برای یکی از خلبانان ایرانی دوران جنگ ایران و عراق

واشنگتن، 5 دسامبر (تلویزیون واشنگتن)— ایوب پرکار، از خلبانان ایرانی دوران جنگ ایران و عراق که از یکسال پیش در زندان اوین در بازداشت به سر می برد، به اتهام «محاربه» توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.


به گزارش هرانا، ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، ایوب پرکار که متهم به عضویت در سازمان مجاهدین خلق شده، چهار سال بعنوان خلبان در جبهه های جنگ شرکت داشته است و بعد از جنگ و بدلیل انتقاد از مسئولین وقت، از ارتش اخراج شده بود.


نسرین ستوده، وکیل مدافع این زندانی سیاسی، با ذکر این نکته که موکل او «نه عضویتش در مجاهدین خلق اثبات شده و نه تلاش مؤثری برای آن سازمان انجام داده‌ خاطرنشان کرد: «دلیل بازداشت او جست و جوی غیرقانونی ایمیل‌های شخصی و تماس‌های تلفنی او با برخی از هوادران سازمان مجاهدین بوده است.»


حکم اعدام این زندانی سیاسی، روز چهارشنبه بعد از انتقالش به دادگاه، به وی ابلاغ شد.


در اواخر هفته نیز، حکم اعدام زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد ۲۷ ساله ای که از دو سال پیش در بازداشت به سر می برد، توسط دیوانعالی کشور تایید شد و وی همراه با ۱۲ زندانی سیاسی کرد، منتظر اجرای حکم اعدام اند.


به گفته نسرین ستوده، برای رضا خادمی، موکل دیگر وی که از دستگیر شدگان حوادث بعد از انتخابات می باشد نیز، حکم اعدام صادر شده است. مبنای دستگیری این جوان ۲۳ ساله، «انتشار عکسی از او در حال پرواز دادن یک بالن سبز در خیابان های تهران است»، که اکنون توسط شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شده و از دستیابی وکلا به پرونده وی نیز، جلوگیری به عمل آمده است.


دادگاه انقلاب تاکنون برای محمدرضا علی‌زمانی، حامد روحی‌نژاد، ناصر عبدالحسینی و آرش رحمانی‌پور که متهمان حوادث بعد از انتخابات معرفی شده اند، حکم اعدام صادر کرده است.


منابع: هرانا


--
کبک آگاه است
بلاگهای ویژه پوستـــــر
http://photoblog.com/kabk22/
http://kabk22.wordpress.com/
به امیـــــ/\ـــــد آزادی

هیچ نظری موجود نیست: