۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه

کبک آگاه است

كروبى: فرمانده بسيج از طراحان نمايش ترانه موسوى است

مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات، در ادامه پاسخ به منتقدان اصولگراى خود اعلام كرد كه فرمانده نيروى مقاومت بسيج يكى از «طراحان نمايش ترانه موسوى» است.

مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات، در ادامه پاسخ به منتقدان اصولگراى خود اعلام كرد كه فرمانده نيروى مقاومت بسيج يكى از «طراحان نمايش ترانه موسوى» است. موضوع «ترانه موسوى» كه در هفته هاى اخير به سوژه اى جنجالى در حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى ايران تبديل شده است اشاره به بازداشت فردى به اين نام از سوى نيروهاى امنيتى دارد كه به گفته برخى از سايت هاى خبرى، پس از دستگيرى در مقابل مسجد قبا تهران در زندان كشته شده است. در حالى كه بازداشت و قتل چنين فردى هنوز در هاله اى از ابهام قرار دارد تلويزيون دولتى ايران در گفت و گو با خانواده فردى به همين نام، چنين مسئله اى را تكذيب كرده است. مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات، روز دوشنبه در مصاحبه اى به بازگو كردن آنچه كه پشت پرده ماجراى «ترانه موسوى» خواند پرداخت و اقدام تلويزيون دولتى ايران را سناريويى از سوى نيروهاى امنيتى و انتظامى «براى به انحراف كشاندن اين موضوع در داخل و خارج» دانست. وى گفت: « براى اجراى اين سناريو به وسيله فردى كه نام او را نمى برم متوجه شدند كه خانواده اى، عروسى دارند به نام ترانه موسوى كه در كانادا زندگى مى كند و تنها نياز به آن بود كه به صحنه سازى بپردازنند و خانواده اين دختر را وادار به انجام مصاحبه اى كنند كه در آن بگويند دخترشان زنده است و در كانادا زندگى مى كند.» در واكنش به اين سخنان، حجت الاسلام «سيد حسين شاهمرادى» برادر همسر ترانه موسوى يادداشتى در شماره روز چهارشنبه روزنامه جام جم منتشر كرد كه در آن به گفته او، از «عهد شكنى» و «تحريف» سخنانش از سوى مهدى كروبى انتقاد شده بود.

 به ماموران گفتم پسرم دیابت دارد و باید انسولین به او بدهم ولی ماموران گفتند پسرم باید بمیرد

شب گذشته، اسماعیل آزادی روزنامه نگار و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران از بازداشت پسر خود خبر داد. وی به خبرنگار روز گفت: "ساعت 8 شب 28 مردادماه پسر من محمد را در نزديكي روزنامه اعتماد ملي دستگير و به بازداشتگاه نيروي انتظامي منتقل كردند." وی تاکید کرد: "محمد ديابت دارد و بايد كاملا تحت نظر باشد و مادر وی كه ناراحتي قلبي دارد به دليل نگراني در شرايط بسیار بدی به سر می برد." این روزنامه نگار در ادامه اظهار داشت: "محمد در ابتدابه كلانتري خيابان سنايي منتقل شد و من كه براي پيدا كردن او به همه جا سر زده بودم وقتي به كلانتري رسيدم چند مامور در حال انتقال او به به خودرو پليس بودند. زماني كه به آنها گفتم پسرم ديابت دارد و صبر كنيد من انسولين او را بياورم چون اگر انسولين نداشته باشد خطرناك است، ماموران اين اجازه را ندادند و گفتند كسي كه شعار نويسي كند بايد بميرد." وی با ابراز تعجب از اتهامی که به پسرش وارد شده بود گفت: "آنها محمد را سوار خودرو پليس كرده و با خود بردند و من با خود رو خود به تعقيب آنها پرداختم. آنها در مسير چند بار از خودرو پياده شدند و مرا تهديد كردند كه چرا ما را تعقيب مي كني و در بار دوم پلاك خودرو مرا كندند و با سرعت دور شدند و فكر كردند گمشان كرده ام اما من توانستم با تعقيب اتومبیل ماموران متوجه شوم كه پسرم را كجا برده اند." آزادی افزود: "سپس به نزد افسر نگهبان بازداشگاه رفتم واز او خواهش كردم كه اجازه دهد به محمد انسولين برسانم و خوشبختانه او پذيرفت." وي در پايان با سپاسگزاري از "اين مامور باشرف" خاطرنشان کرد: "من جان فرزندم را مديون او هستم، اما همچنان به شدت نگران سلامتي محمد هستيم ."

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/2009/august/20//-c4a6b7fd8b.html

 

جمعه در ورزشگاه آزادی نگاه دنیا به شما تماشاگران سبـــــــــز خواهد بود

خواهد شد /جمعه 30 مرداد ساعت 19 ورزشگاه آزادی از روزهای نخستین قدرت نمایی جنبش سبز منتظر جمعه ی پیش رو بودیم تا در استادیوم آزادی یکصدا خواست هایمان را مطرح کنیم ، احتمالا در حال حاضر عده ی زیادی که به اینترنت دسترسی ندارند می خواهند بدانند که آیا این جمعه در ورزشگاه اتفاقی می افتد یا نه ، پس بهتر است همین الان به دوستان و آشنایانمان زنگ بزنیم ، در سر کار در بحث های دوستانه این موضوع را مطرح کنیم و همین طور با پیام کوتاه به دوستانمان بگوییم : که این هفته سبز ها در ورزشگاه آزادی حضور دارند تا خواب خوش را از کودتا چیان بگیرند

 

دستور توقیف روزنامه‌ی كیهان صادر شد...

عليزاده از شكايت عليه روزنامه‌هاي وطن امروز و جوان نيز خبر داد و گفت: بعد از انتشار مطالبي در مورد ترور مرحوم آيت، شكايتي با وكالت از مهندس موسوي عليه اين دو روزنامه در شعبه ششم دادسراي كاركنان دولت مطرح كرديم.

به دليل عدم حضور شريعتمداري در شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت، قاضي منصوري دستور توقيف روزنامه كيهان را صادر كرد.
محمود عليزاده طباطبائي با اعلام اين خبر به خبرنگار ايلنا گفت: به وكالت از عليرضا بهشتي شكايتي عليه شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان طرح و پرونده به شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت ارجاع شد.

وي ادامه داد: بازپرس شعبه تاكنون دو بار مديرمسئول روزنامه كيهان را احضار كرده كه به دليل عدم حضور وي، قاضي منصوري دستور توقيف روزنامه را صادر كرده و براي موافقت، پرونده را به دادستاني تهران ارسال كرده است.

وكيل عليرضا بهشتي اظهار داشت: در صورتي‌كه دادستان تهران با اين دستور مخالفت كند‏، پرونده براي حل اختلاف بين بازپرس و دادستان به دادگاه ارجاع خواهد شد.

عليزاده طباطبايي‌كه وكالت ميرحسين موسوي را برعهده دارد، از شكايت عليه روزنامه‌هاي وطن امروز و جوان خبر داد و گفت: بعد از انتشار مطالبي در مورد ترور مرحوم آيت، شكايتي با وكالت از مهندس موسوي عليه اين دو روزنامه در شعبه ششم دادسراي كاركنان دولت مطرح كرديم كه قرار شد روز شنبه توضيحات تكميلي را ارائه دهيم.

وي افزود: اين روزنامه‌ها با يكي از نمايندگان دور اول مجلس مصاحبه و اعلام كرده‌اند، زماني‌كه مرحوم آيت مي‌خواست عليه ميرحسين موسوي مداركي ارائه دهد، ترور و بعدها آن مدارك در وزارت امور خارجه پيدا شد. اين روزنامه‌ها به‌طور تلويحي مهندس موسوي و طرفدارانش را متهم به ترور مرحوم آيت كرده‌اند كه مصداق افترا و نشر اكاذيب است.
 
 
 
Twitter / greenvote
Twitter / MowjeSabzeAzadi
 
 
اولين شماره‌‌ي نشريه‌ي 23 خرداد ---- به شكل پيوست
 
 



هیچ نظری موجود نیست: