۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

ایران؛ افتتاح دو خط تولید موشک ضد تانک و ضد هلیکوپتر


 
رادیو فرانسه:
احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران روز شنبه دو خط تولید موشک را افتتاح کرد. افتتاح این دو خط تولید موشک سه روز پس از پرتاب موشک ماهواره بر کاوشگر سه صورت می گیرد.
موشک هایی که در این خطوط تولید خواهند شد، به نام های قائم و توفان نامگذاری شده اند. موشک زمین به هوای قائم برای هدف قرار دادن هلیکوپترهای جنگی طراحی شده و به گفتۀ وزیر دفاع ایران، يك موشك نيمه سنگين هدايت شونده است كه قادر است اهداف هوايی با سرعت كم و ارتفاع پايين را منهدم كند.
موشک توفان نیز موشک ضد تانک است. به گفتۀ رادیوی دولتی ایران، موشک توفان حامل دو کلاهک است و دارای قدرت تخریب تانک و زره پوش های نظامی است.
احمد وحیدی بهنگام افتتاح این دو خط تولیدی گفت:" با توليد انبوه و تحويل اين سلاح های مدرن به نيروهای مسلح، قدرت دفاعی كشور در رزم زمینی و هوايی تقويت خواهد شد".
یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح این خطوط تولید، با خطاب قرار دادن دشمنان ایران گفت:" دشمنان ما نباید تصور کنند که هلیکوپترهای آپاچی آنها می تواند در حمله علیه ایران همانقدر موفق باشد که در عملیات هایشان در عراق و افغانستان موفق است".
در ماه دسامبر نیز ایران موشک دوربرد سجیل پنج را با موفقیت آزمایش کرده بود.
در پی اقدامات جدید موشکی ایران، آمریکا نیز متقابلاً بر استقرار سیستم ضد موشکی خود در خلیج فارس سرعت بخشیده است. واشنگتن نگرانی کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس را دلیل اصلی این تصمیم خود عنوان کرده است.
 
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی


هیچ نظری موجود نیست: