۱۳۸۸ مرداد ۱۵, پنجشنبه

اخراج سردبیر شجاع رادیو جوان به‌خاطر...

نرگس فتحی تنها نمونه پاکسازی نیروهای توانمند این رادیو پس از برکناری دکتر گیل آبادی نیست، پیش از این با ایجاد شرایط سخت در این رادیو، چهره هایی مانند آرزو جعفرپور، بنفشه رافعی، امین نبی اللهی و مهران دوستی مجبور به ترک این شبکه رادیویی شدند.
آینده نیوز: در میان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، برخورد غیرحرفه ای و متداول یک درجه دار نظامی با گزارشگر زنده برنامه رادیویی واکنش های متفاوتی به همراه داشت، ولی مدیر این شبکه در راستای اقدامات عجیب خود، حمایت جالبی از نیروهای این شبکه انجام داد.

به گزارش خبرنگار آینده، احمدی مدیر شبکه رادیویی جوان در اقدامی عجیب نرگس فتحی، سردبیر برنامه صبحگاهی "یک صبح، یک سلام" را به خاطر پخش زنده گفتگوی هانیه جوادی منش، گزارشگر سطح شهر این برنامه با یک سرهنگ نظامی اخراج کرده است.

جالب است که در صدای پخش شده از رادیو و پس از آن فایل صدایی که در سایت ایران صدا منتشر شد، گزارشگر این برنامه نه تنها موضوع غیرمتعارف و عجیبی را مطرح نکرده بود، بلکه در هنگام برخورد زشت سرهنگ نظامی، با متانت به تمامی سوال های وی پاسخ داد و حتی دلایل غیر منطقی او را نیز پذیرفت!

البته باید هنر گزارشگر و جسارت سردبیر برای عدم قطع ارتباط زنده را به حساب هشیاری رسانه ای هر دو نفر دانست که با ظرافت جالبی دخالت این فرد در امور غیرمرتبط با خودش و ناامن بودن فضای رسانه ای جامعه حتی برای نمایندگان رادیویی و تلویزیونی صداوسیما را براي مردم روشن كردند.

سرهنگ مورد اشاره پس از برخورد زشت کلامی با گزارشگر مزبور، حتی زمانی که خانم جوادی منش وی را تا ماشین صداوسیما هدایت کرده و آنجا کارت خود را به وی نشان می‌دهد، قدرت شناسایی کارت خدمت گزارشگر رادیو را نداشته و با درخواست حکم ماموریت برای گزارش سطح شهر از وی شروع به بهانه گیری می کند، که البته در پایان گزارش با انصراف از بازداشت او همراه شد و وي حتی حاضر به پاسخگویی در مورد برخورد بد خودش به این گزارشگر نشد.
 

اما نکته جالب زمانی است که مدیر رادیو جوان به جای حمایت از مجموعه خود و تلاش برای پیگیری چنین حرکت غیرمتعارف و غیرحرفه ای، در راستای سیاست بر هم زدن تعادل و ابتکارهای نوین در رادیو جوان، این سردبیر شجاع را اخراج کرده است.

اخراج نرگس فتحی تنها نمونه پاکسازی نیروهای توانمند این رادیو پس از برکناری دکتر گیل آبادی نیست، پیش از این با ایجاد شرایط سخت در این رادیو، چهره هایی مانند آرزو جعفرپور، بنفشه رافعی، امین نبی اللهی و مهران دوستی مجبور به ترک این شبکه رادیویی شدند.

به نظر می رسد مدیر توانای رادیو جوان که پرشنونده ترین شبکه رادیویی داخلی را در کوتاهترین زمان ممکن به سطح یک رادیوی استانی کم شنونده ارتقا! داده، در تلاش زیادی برای تعدیل گسترده نیروهای خودساخته این شبکه رادیویی می باشد.
 
 
ماجرای گزارش پخش زنده رادیو جوان چه بود؟
 
موضوع از اینجا شروع شد که "هانیه جوادی منش" بنابر وظیفه خود با حضور در سطح شهر برای تهیه گزارش زنده صبحگاهی اقدام می کند.
 
وی در حالی که روی موضوع "ترک عادت" با عابران و جوانان صحبت می کرد، ناگهان با برخورد یک مقام نظامی که به نظر می رسد سرهنگ بود، مواجه می شود.
 
گفتار تحریک آمیز و غیر مودبانه مقام نظامی نه تنها گزارشگر رادیو جوان را عصبی نکرد، برعکس تعادل ذهنی خودش را به هم ریخت.
 
گزارشگر رادیو جوان در تلاش برای اثبات وابستگی به سازمان صداوسیما، سرهنگ مورد اشاره را به سمت خودرو دولتی رادیو جوان هدایت می کند و در آنجا کارت شناسایی خود را به وی نشان می دهد، اما از آنجا که سرهنگ معترض برخلاف وظیفه خود کارت رسمی شاغلان صداوسیما را نمی شناخت، حتی پای را فراتر گذاشت و گفت شما باید حکم ماموریت داشته باشید!
 
این اظهارات عجیب وی حتی راننده ماشین صداوسیما را هم دچار خنده و تمسخر کرد، چون هیچ یک از وابستگان خبری و تولیدی سازمان صداوسیما با حکم ماموریت به خیابان های شهر نمی روند و این حکم تنها برای ماموریت های شهرستانی و بین المللی است.
 
مقاومت گزارشگر جوان رادیو جوان موجب شد که سرهنگ مورد اشاره ثابت کند وظیفه ای در این زمینه ندارد و تنها به صرف لباس خود به برخورد با این نماینده رسانه ای اقدام کرده، از طرفی با برعکس شدن ماجرا به نفع گزارشگر سعی کرد با منت گذاشتن سوری از بازداشت!! وی منصرف شود و به سراغ کار خودش برود.
 
اما این جوادی منش بود که حاضر نبود از رفتار زشت و برخورد بد این مقام نظامی کوتاه بیاید و سعی کرد برای گرفتن دلیل چنین برخوردی از وی او را تا آخرین ثانیه حضورش همراهی کند.
 
گرچه تلاش گزارشگر برنامه "یک صبح، یک سلام" به نتیجه نرسید و این مقام نظامی جای جواب و حوزه وظیفه قانونی خود را بی پاسخ گذاشت، اما باید به جسارت رسانه ای نرگس فتحی سردبیر این برنامه آفرین گفت که به سلامت فعالیت همکار خودش اعتماد کامل داشت و حتی در ابتدا سعی کرد به کمک مجری وی را از درگیری لفظی با مقام نظامی منصرف کند، اما وقتی توهین ها و الفاظ نامناسب جناب سرهنگ را در مواجه با خبرنگار دختر رادیو جوان شنید، تصمیم گرفت میکروفن پخش زنده این برنامه را باز بگذارد تا گزارشگر به گفتگوی خودش با سرهنگ نظامی ادامه دهد!

http://www.iranseda.ir/FullNews/?g=388059

http://www.iranseda.ir/player/?itemid=391543

هیچ نظری موجود نیست: