۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

حسن غفوری فرد: تورم سال آینده تا 40 درصد خواهد بود !



شبکه جنبش راه سبز (جرس): جسن غفوری فرد، عضو هیئت رئیسه مجلس در  خصوص نرخ تورم در سال آتي  گفت: احمدی نژاد زمان ارائه لايحه بودجه 89 گفت با توجه به اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها در سال آينده، نقدينگي در جامعه جمع مي‌شود. به زعم ايشان به اين ترتيب، تورم به 10 درصد و در نيمه راه اجراي برنامه پنجم به 5 درصد خواهد رسيد. اما به نظر بنده اين پيش‌بيني غيرواقعي است. چرا كه آزاد كردن قيمت‌ها موجب تورم خواهد شد.
اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه تورم در سال آتي از سال قبل بيشتر خواهد بود، يادآور شد: برخي كارشناسان اقتصاد بر اين باورند كه با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها و آزاد كردن قيمت‌ها، تورم در سال آتي 50-40 درصد خواهد بود و اين با سخن رئيس‌جمهور مبني بر اينكه هدفمند كردن يارانه‌ها خاصيت تورم‌زايي ندارد، در تناقض است.
وي افزود: اميدوارم كه تورم در سال آتي كمي از سال قبل بيشتر باشد. اما اين فقط اميد است و نظر علمي پشت آن نيست.
عضو هيات‌ رئيسه مجلس با بيان اينكه وابستگي به نفت در لايحه بودجه سال 89 افزايش يافته است، تصريح كرد: وابستگي به نفت در لايحه بودجه 89 نه‌ تنها كاهش نيافته است بلكه در مقايسه با بودجه سال 88 رشد داشته و به 55 درصد رسيده است.
غفوري‌فرد با اشاره به عدم افزايش بودجه جاري كشور در لايحه بودجه 89 به ويژه در بخش درآمد كاركنان دولت، از اصلاح قطعي اين موضوع در مجلس هنگام بررسي نهايي لايحه بودجه خبر داد و افزود: مجلس با تغييراتي در يارانه‌ها، مبالغ عمراني و درآمدهاي دولتي لايحه بودجه 89 را به تصويب خواهد رساند.
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

هیچ نظری موجود نیست: