۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

نامه ستاد 88 استان گلستان به آیت‌الله نورمفیدی:

نامه ستاد 88 استان گلستان به آیت‌الله نورمفیدی: انتظار داریم از حقوق مردم به طور شفاف دفاع کنید

ستاد ملي جوانان حامي خاتمي – ياران موسوي (88) استان گلستان در نامه اي خطاب به آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در استان گلستان، نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري و همچنين امام‌جمعه شهر گرگان، به بيان ديدگاهها و نظرات و انتقادات خود در رابطه با انتخابات پرداختند و از ايشان خواستار اتخاذ مواضع روشن‌تر در قبال اتفاقات اخير کشور و تلاش براي آزادي زندانيان شدند.

به گزارش «موج سبز آزادی» به نقل از بارش نیوز، متن کامل اين نامه به شرح زير است:

«بِسمِ ربِ الشُهَدا وَالصّديقين»

«لايحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و كان الله سميعا عليما»
«خداوند دوست نمي دارد که کسي به گفتار زشت صدايش را بلند کند، مگر آنکه ظلمي به او شده باشد...»


حضرت آيت الله سيد کاظم نورمفيدي
سلام عليکم؛


حوادث پيراموني انتخابات دهم رياست جمهوري مارا بر آن داشت که هرچند با تاخير که صبر به اميد اصلاح بود، مطالبي را با حضرتعالي به عنوان يار ديرين امام در ميان بگذاريم.


حضرت آيت الله،


خرداد، ماه خلق حماسه هاي جاويد و تجلي حضور حماسي مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي و سياسي از جمله انتخابات است. برگزاري انتخابات اخير و حضور پرشور و بي سابقه مردم که به اميد ايجاد تغيير و اعتراض نسبت به وضع موجود در صحنه حاضر شده بودند، مويد اين ادعاست. انتخابات دهم داراي ويژگي هاي مثبتي همچون حضور سلايق مختلف سياسي، نمايش چشمگير حضور جوانان ايران زمين و تشکيل خودجوش جنبش هاي جوانان بود که ستاد ملي جوانان حامي خاتمي(88) که با حضور بيش از30 هزار جوان فعال و تحصيلکرده اين مرز و بوم در 9 ماه مانده به انتخابات به صورت خودجوش و از ميان جوانان علاقه مند به اصلاحات شکل گرفت و با فعاليت سازنده خود در حوزه جوانان، تلاش در استحکام هرچه بيشتر پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي داشته است از آن نمونه است و همچنين گروههاي ياري و موج سوم و . . .


جناب آقاي نورمفيدي،


اما انتخاباتي که مي توانست موجب سربلندي انقلاب و نظام در عرصه هاي مختلف جهاني شود به کام ملت ايران تلخ گرديد و آرزويي گشت که تاکنون محقق نشده است، چرا که گردانندگان صحنه انتخابات بر اين باور نبودند که رأي مردم به مانند حضورشان تأثيرگذار است.مهندسي انتخابات ، استفاده تمام و کمال از امکانات دولتي، سوءاستفاده و بهره برداري يک سويه از رسانه ملي، امنيتي کردن فضاي انتخابات و .... جامعه را به سوي التهاب و افزايش نگراني ها نسبت به آينده کشور پيش برد.


پس از اعلام نتايج حيرت انگيز انتخابات و شکل گيري اعتراضات مدني نسبت به اعلام اين نتيجه نيز دست اندرکاران انتخابات به جاي اجازه ي استفاده از ظرفيت هاي قانون اساسي مانند اصل 27 که تشکيل اجتماعات و راهپيمايي ها را بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل به مباني اسلام نباشد ، حق مردم مي داند و يا پذيرفتن نظرات بزرگان و دلسوزان نظام مانند آقايان خاتمي، موسوي و کروبي مبني بر بررسي بيشتر و ابطال انتخابات يا برگزاري رفراندوم(همه پرسي)، با خس و خاشاک خواندن و تهديد به سرکوب معترضين به نتيجه انتخابات و دستگيري نيروهاي سياسي با سابقه و دلسوز نظام و کساني که در ايجاد و بقاي اين نظام مقدس نقش داشته اند و شما آنها را از نزديک مي شناسيد مانند آقايان ابطحي، حجاريان ،نبوي ،ميردامادي ،تاجزاده و ... و همچنين بازداشت جوانان ستاد 88 و کميته جوانان مهندس موسوي که جز پايبندي به قانون و تلاش جهت نهادينه شدن آن در جامعه و جلب آراي خاموش و اقناع جوانان براي حضور در پاي صندوقهاي رأي در راستاي بالا بردن مشروعيت نظام جرم ديگري نداشتند مانند شهاب الدين طباطبايي ،سعيد نورمحمدي ، حمزه غالبي ، زويا حسني ، سعيده کردي نژاد ، سميه توحيدلو ،عماد بهاور و ... و به خاک و خون کشيدن نسل آينده ي پاک ايران زمين مانند نداها و سهراب ها، به جاي آرام کردن فضا به سمت شعله ور شدن آتش اعتراضات پيش رفتند.


حضرت آيت الله،


در شرايط کنوني و با گذشت هفته ها از زمان برگزاري انتخابات همچنان شاهد اعتراضات مردم و گروه هاي سياسي و اجتماعي نسبت به آنچه اتفاق افتاده هستيم که رييس دولت نهم کاملا در اين خصوص بي تفاوت بوده و خود را در مقابل يک ملت پاسخگو نمي داند ولي براي دفاع از يار غار خود دست به هرکاري زده و حتي در 8 روز مانده به پايان کار دولت تا برکناري وزير اطلاعات که از کليدي ترين وزراي کابينه است، آن هم در اين برهه حساس، پيش مي رود.


جناب آقاي نورمفيدي،


با ادامه وضع موجود يعني اقرار گرفتن تحت فشار در زندان بدون حضور قاضي که شرعاً و قانوناً غيرمجاز است و ادامه دستگيري ها و نگاه داشتن زندانيان بيش از مهلت قانوني و عدم ارجاع آنان به محاکم قضايي و عدم اجازه به آنان در استيفاي حقوق شهروندي خود مانند داشتن وکيل و تماس با خانواده هايشان که مخالف نص صريح قانون است، ديگر شاهد حضور اين چنيني و اقبال مردم براي مشروعيت بخشيدن به نظام جمهوري اسلامي در انتخابات نخواهيم بود که دود آن به چشم همه ما خواهد رفت.


حضرت آيت الله نورمفيدي،


با توجه به مواضع صريح و ضمني اکثر مراجع عظام مبني بر نارضايتي از وضعيت انتخابات و حوادث پس از آن و همچنين پيشنهادات حضرت آيت الله هاشمي در خطبه تاريخي نمازجمعه مبني بر آزادي زندانيان سياسي و آزادي مطبوعات، از جنابعالي انتظار داريم در شرايط فوق العاده و حساس کشور همراه با توده هاي ميليوني مردم، نخبگان، فرهيختگان و دلسوزان واقعي کشور و انقلاب و مراجع عظام تقليد و علماي بلاد از نفوذ خود در حاکميت استفاده نموده و نسبت به وضعيت موجود در کشور موضع شفاف تري اتخاذ کرده و براي آزادي فوري زندانيان سياسي تلاش کنيد زيرا به فرموده مولاي متقيان علي(ع)، سکوت در برابر ظلم همراهي با ظالم است.


حاج آقا نور،


ما از کودکي شما را با اين نام مي شناسيم و از نوجواني تاکنون در صف نماز شما و پاي منبر بزرگاني همچون شما درس دين و معرفت آموخته ايم و هميشه شما را پشتوانه قابل اتکا در انجام فعاليتهاي اصلاح طلبانه خود مي بينيم، اما از شما انتظار داريم به عنوان فردي انقلابي و متدين بيش از اين در جانبداري از حقوق مردم کوشا باشيد. ما به عنوان يک علاقه مند به شما ،در جواب جواناني که مصلحت سنجي بيش از حد جنابعالي در اين امر را به حفظ جايگاه حکومتي و دنيوي و عافيت طلبي شما تعبير مي کنند، پاسخي نداريم.
در پايان اميد داريم با اهتمام حضرتعالي به موارد ذکر شده و تلاش در بازگشت روحيه اميد و اعتماد در بين مردم، شاهد تحقق آرمانهاي راستين انقلاب عظيم اسلامي و پير فرزانه آن ، حضرت امام خميني (ره) باشيم و نگذاريم اين اعتراضات چون آتش زير خاکستر باقي بماند که خداي ناکرده هر روز نگران از شعله ور شدن آن باشيم.

ان الله يامركم ان تؤدوا الامانات الي اهلها و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل

با آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون براي جنابعالي


ستاد ملي جوانان حامي خاتمي (88)
ششم مرداد ماه سال هزار و سيصد و هشتاد وهشت

هیچ نظری موجود نیست: